beantwoord

wifi werkt niet in de trein

• 19 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 440 Bekeken

Sinds kort vanuit Zeeland met de trein gaan rijden. Voordeel je kan ook in die tijd werken. Helaas geen wifi of bijzonder langzaam en niet werkbaar. Geen voordeel dus om te werken. Kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Femke NS 19 augustus 2014, 11:57

Welkom op het NS Serviceforum erik reiziger! In de meeste intercity's bieden we je gratis internet aan. Dit is wel een gedeelde verbinding, het internet kan hierdoor langzamer werken. Mocht je helemaal geen verbinding kunnen maken dan mag je aan ons het treinstelnummer doorgeven. Zo kunnen wij de verbinding controleren.

PS: ik heb de titel van je topic aangepast zodat deze beter de inhoud van je topic dekt.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op het NS Serviceforum erik reiziger! In de meeste intercity's bieden we je gratis internet aan. Dit is wel een gedeelde verbinding, het internet kan hierdoor langzamer werken. Mocht je helemaal geen verbinding kunnen maken dan mag je aan ons het treinstelnummer doorgeven. Zo kunnen wij de verbinding controleren.

PS: ik heb de titel van je topic aangepast zodat deze beter de inhoud van je topic dekt.
Welke eigenlijk niet. Ben vandaag en gisteren met de trein gegaan en in totaal 4 treinen geen verbinding. Is toch niet de bedoeling dat ik alle treinstellen door ga geven.
Badge
Ik vind dat NS wel erg makkelijk zegt: "Het is een gedeelde verbinding." Ik verwacht echt geen supersnel internet, maar als nog geen kwart van de stoelen bezet is en er niemand hoeft te staan (en het dus heel rustig is in de trein), kun je m.i. niet aankomen met 'Het is een gedeelde verbinding'. En toch is wifi onder die omstandigheden vaak ontzettend sloom. Dan kun je het beter helemaal niet aanbieden en het geld in andere dingen steken. Hoewel ik het op zich positief vindt dat wifi wordt aangeboden in de trein.
Het is idd mooi dat het aangeboden wordt, maar op welk traject ik ook probeer, en ook midden op de dag als ik de hele coupé voor mezelf heb is de verbinding te langzaam om iets te kunnen bereiken...
Vanochtend, net als op veel andere momenten, wilde ik werken tussen Assen en Zwolle. Wifi verbinding zegt 'goed' te zijn, echter geen enkele site opent, mail binnenhalen werkt niet. Dit gebeurt zo vaak. Heel jammer. Bij mijn businesscard zat een NS opmerking over 'werken in de trein'. Dat is nu meer 'frustreren in de trein'. Bied het niet of goed aan, is mijn gedachte dan. Ik hoop dat de Wifi goed aangepakt wordt, ik merk dat bij andere aanbieders (in het oosten des lands) de Wifi veel beter werkt.
Badge
Ik zou maar niet al te veel hoop hebben... NS lijkt vooralsnog tamelijk doof voor dergelijke signalen van reizigers!

Reageer