Ik kan al een paar weken niet meer inloggen bij de wifi in de trein, ook niet door gebruik te maken van de site: nstrein.ns.nl. Dit probleem geldt voor zowel mijn laptop als mijn telefoon.
Ik ben veel onderweg en wil mijn tijd in de trein kunnen gebruiken voor mijn studie, dat is op deze manier niet haalbaar. Zou iemand me kunnen helpen?
beantwoord
Wifi werkt niet in de trein, wat nu?
Beste antwoord door Danny NS
Het heeft er heel erg mee te maken hoe druk het systeem is. De trein ontvangt internet via een 4G verbinding net zoals op een telefoon. Samen met de provider kijken we hoe we het systeem kunnen verbeteren.
De beschikbare snelheid en bandbreedte is een uitdaging, een 4G verbinding kan snel zijn, maar dit daalt al snel wanneer de trein in beweging is. Als vele mensen dan zijn verbonden blijft er weinig bandbreedte over om een verbinding tussen de reiziger en onze servers in stand te brengen.
Providers zijn bezig met het ontwikkelen van het 5G netwerk. Wellicht dat dit kansen kan bieden om het internet in de trein te verbeteren.
Bekijk origineelDe beschikbare snelheid en bandbreedte is een uitdaging, een 4G verbinding kan snel zijn, maar dit daalt al snel wanneer de trein in beweging is. Als vele mensen dan zijn verbonden blijft er weinig bandbreedte over om een verbinding tussen de reiziger en onze servers in stand te brengen.
Providers zijn bezig met het ontwikkelen van het 5G netwerk. Wellicht dat dit kansen kan bieden om het internet in de trein te verbeteren.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.