Wifi werkt niet in de trein, wat nu? | NS Community
beantwoord

Wifi werkt niet in de trein, wat nu?

  • 11 June 2019
  • 8 reacties
  • 2980 Bekeken

Ik kan al een paar weken niet meer inloggen bij de wifi in de trein, ook niet door gebruik te maken van de site: nstrein.ns.nl. Dit probleem geldt voor zowel mijn laptop als mijn telefoon.

Ik ben veel onderweg en wil mijn tijd in de trein kunnen gebruiken voor mijn studie, dat is op deze manier niet haalbaar. Zou iemand me kunnen helpen?
icon

Beste antwoord door Danny NS 5 July 2019, 16:47

Bekijk origineel

8 reacties

Beste MariekePotters, welkom bij onze Community!

Wat mega gek dat dit niet wekt joh, super onhandig inderdaad. Mag ik je vragen op welk traject je reist? Dan kan ik even vragen of ze het systeem willen resetten. Mocht het dan nog niet werken, zullen we samen even moeten zoeken naar een andere oplossing! 🙂
Hoi Emma,
Bedankt voor je reactie. Ik ga zometeen van Nijmegen (waarschijnlijk om 18.58) naar Utrecht. Heb er al langere tijd last van. Maar zou graag samen kijken of het kan worden verholpen.
Badge +3
Zie het het netwerk 'Wifi in de trein' wel, maar kan niet inloggen? Dan werkt het meestal door je ns.nl cookies en browserhistorie/cache te wissen.

Bij iemand anders werkte het door vliegtuigmodus aan te zetten en daarna weer uit.

Je kunt ook het netwerk 'vergeten' in de lijst van Wi-Fi netwerken, als die daar tussen staat.

Geven de schermen in de trein geen actuele informatie maar continu een foto? Dan moet dat treinstel een reset krijgen. Nummer naast de deur van de coupé.
Zou je de suggesties van Robert B eerst eens willen proberen MariekePotters?
Ik denk dat het inderdaad aan de trein heeft gelegen. Nu werkt het prima! Ik heb wel daarstraks al een aantal keer het netwerk laten vergeten.
Bedankt voor jullie reacties! 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik denk dat het inderdaad aan de trein heeft gelegen.

Maar, @MariekePotters , het was toch al weken dat je niet kon inloggen ? Dan kan het echter nooit aan de trein hebben gelegen.
Wifi in de trein werkt vrijwel nooit, als het dan “aan de trein ligt” zoals hierboven geconcludeerd waarom doet ns dan daar niets aan.
Altijd met mijn iPhone in soortgelijke netwerken meteen inlogscherm om voorwaarden te accepteren behalve bij “Wifi in de trein”, dan geen inlogscherm en alle welgemeende adviezen van browser geschiedenis en cookies wissen of “nstrein.ns.nl” etc bieden geen soelaas!
Het heeft er heel erg mee te maken hoe druk het systeem is. De trein ontvangt internet via een 4G verbinding net zoals op een telefoon. Samen met de provider kijken we hoe we het systeem kunnen verbeteren.

De beschikbare snelheid en bandbreedte is een uitdaging, een 4G verbinding kan snel zijn, maar dit daalt al snel wanneer de trein in beweging is. Als vele mensen dan zijn verbonden blijft er weinig bandbreedte over om een verbinding tussen de reiziger en onze servers in stand te brengen.

Providers zijn bezig met het ontwikkelen van het 5G netwerk. Wellicht dat dit kansen kan bieden om het internet in de trein te verbeteren.

Reageer