beantwoord

Wissels Leiden

• 24 mei 2019
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

Ik vroeg mij af of het niet onhandig is dat de kruising van wissels tussen spoor 7 en 8 verwijderd is. Aangezien de sprinter naar Den Haag van 4 over heel en 4 over half nu niet meer om de Intercity heen kan rijden als deze defect is geraakt?
icon

Beste antwoord door bryan 24 mei 2019, 09:39

Even heel kort door de bocht, als er geen wissel ligt, kan ie ook niet in wisselstoring raken. Denk ik.

Maar voor deze vraag moet je bij ProRail zijn als je het echte antwoord wil.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge
Even heel kort door de bocht, als er geen wissel ligt, kan ie ook niet in wisselstoring raken. Denk ik.

Maar voor deze vraag moet je bij ProRail zijn als je het echte antwoord wil.
Badge
Ik vroeg mij af of het niet onhandig is dat de kruising van wissels tussen spoor 7 en 8 verwijderd is. Aangezien de sprinter naar Den Haag van 4 over heel en 4 over half nu niet meer om de Intercity heen kan rijden als deze defect is geraakt?
De vraag is dan hoe vaak gaat de IC dan precies op station Leiden defect? Als deze iets verder op het traject defect raakt heb je ook geen mogelijkheid meer om met de sprinter langs de IC te komen als die eenmaal vertrokken is vanaf Leiden centraal.

Prorail probeert het aantal wissels in Nederland terug te brengen en calculeert daar een bepaalt risico in voor strandingen van andere treinen. Dit zal te maken hebben met een kostenaspect omdat de wissels nu eenmaal erg duur zijn in aanleg/onderhoud en ook qua storingsgevoeligheid zin minder wissels beter.

De flexibiliteit wordt door het verminderen van wissel inderdaad minder, dat ervaren de collega's die op Utrecht Centraal rangeren ook al enige tijd.

Reageer