beantwoord

Wisselstoring- taxikosten claimen

• 25 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Gisterenavond kwamen mijn zoon, dochter en ik na een dag Maastricht aan op Roosendaal om iets over tien. Dd trein naar Vlissingen reed niet door een wisselstoring. Buiten stonden er rijen dik te wachten op bussen. Wij werden gevraagd achteraan aan te sluiten. Na 30 minuten wachten hadden wij nog geen bus gezien. We hebben noodgedwongen een taxi genomen naar Bergen op Zoom. Waar kunnen wij de kosten a 40 euro declareren?
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 25 augustus 2017, 13:48

Welkom op het NS Serviceforum, Schell!

Wat balen dat jullie te maken hebben gehad met een wisselstoring. Dit kan natuurlijk eens gebeuren. Ik begrijp dat het erg druk is geweest door de verstoring maar niet alle bussen kunnen meteen ingezet worden en rijden. Hier gaat een heel proces aan vooraf. Wanneer een reiziger dan er zelf voor kiest om met een ander vervoermiddel te gaan reizen vergoeden wij geen taxikosten. Dit gebeurd echt alleen in uitzonderlijke gevallen wanneer er bijvoorbeeld geen vervangend vervoer beschikbaar is.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Alleen als een NS-medewerker aangeeft dat U op kosten van NS een taxi kunt nemen worden de kosten vergoed. Als u op eigen initiatief een taxi neemt zijn de kosten voor eigen rekening.
Welkom op het NS Serviceforum, Schell!

Wat balen dat jullie te maken hebben gehad met een wisselstoring. Dit kan natuurlijk eens gebeuren. Ik begrijp dat het erg druk is geweest door de verstoring maar niet alle bussen kunnen meteen ingezet worden en rijden. Hier gaat een heel proces aan vooraf. Wanneer een reiziger dan er zelf voor kiest om met een ander vervoermiddel te gaan reizen vergoeden wij geen taxikosten. Dit gebeurd echt alleen in uitzonderlijke gevallen wanneer er bijvoorbeeld geen vervangend vervoer beschikbaar is.

Reageer