beantwoord

Wordt er echt geen rekening gehouden met evenementen?

• 23 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 269 Bekeken

Vandaag om 9:50 de trein van Zwolle richting Utrecht. De trein puilt uit. Heel veel ouders en grootouders met kinderen…

Ff googelen leert dat in de Jaarbeurs Legoworld is (het is herfstvakantie). Je vraagt je af waarom er op dit tijdstip niet geanticipeerd is en extra materieel wordt ingezet….eerste trein vanuit het noorden na 9 uur….zelfs ik kan het verzinnen.

icon

Beste antwoord door MoDe 23 oktober 2019, 10:29

Voor extra treinen moet je bij degene zijn die het evenement organiseert, de Jaarbeurs dus. NS zet hij evenementen alleen extra treinen in als de organisatie meebetaalt.

Vul in ieder geval de drukte meter in. Als het

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor extra treinen moet je bij degene zijn die het evenement organiseert, de Jaarbeurs dus. NS zet hij evenementen alleen extra treinen in als de organisatie meebetaalt.

Vul in ieder geval de drukte meter in. Als het

Het ‘probleem’ is dat we op zulke dagen allemaal zo vroeg mogelijk met korting willen reizen. Je kunt ook een trein eerder nemen of later. Of gewoon accepteren dat het druk is. Voor niets gaat de zon op en dat is bij de NS niet anders.

Reputatie 5

Er zijn iedere dag wel ergens evenementen te vinden in NL. NS kan niet eens overal rekening mee houden als ze dat zouden willen...

Reputatie 5

Je zou nog kunnen overwegen om in de schoolvakanties bv abonnementhouders wel in de spits met korting te laten reizen, dat ‘verdeelt’ de boel al wat meer. Ik herken we dat de eerst trein na 0900 extrem druk is en in de vakanties is er ook meer aanbod voor evenementen en minder voor won/werk/studie.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou nog kunnen overwegen om in de schoolvakanties bv abonnementhouders wel in de spits met korting te laten reizen, dat ‘verdeelt’ de boel al wat meer. Ik herken we dat de eerst trein na 0900 extrem druk is en in de vakanties is er ook meer aanbod voor evenementen en minder voor won/werk/studie.

De vakanties zijn per regio verschillend dus dat gaat niet werken. In Brabant is deze week bijv. een normale schoolweek.

Reputatie 6

Los van de verschillenden periodes voor vakantie, is mijn ervaring dat de treinen korter zijn dan anders in de spits. Zo mag ik nu ook af en toe staan in de spits. Verdelen heeft dus niet perse voor iedereen een voordeel. 

Reputatie 7
Badge +3

De 1e trein na 9.00 uur doordeweeks is altijd druk. NS kort dan de treinen vaak al in terwijl mensen met dalabonnementen en aktiekaarten dan juist gaan reizen. Daarnaast is al jaren mijn ervaring dat NS in schoolvakanties minder materieel inzet.

Gebruik de drukte melder en/of dien een klacht in.

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast is al jaren mijn ervaring dat NS in schoolvakanties minder materieel inzet. 

Dat is volgens mij alleen in de zomer. Wel zijn er vaak werkzaamheden in de schoolvakantie die tot een andere materieelinzet kunnen leiden. 

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast is al jaren mijn ervaring dat NS in schoolvakanties minder materieel inzet. 

Dat is volgens mij alleen in de zomer. Wel zijn er vaak werkzaamheden in de schoolvakantie die tot een andere materieelinzet kunnen leiden. 

Ik heb ook die ervaring in de kerstvakantie

Reputatie 7
Badge +3

In de kerstvakantie zal er natuurlijk in de omloop wat moeten worden aangepast vanwege feestdagen midden in week en vanwege het niet rijden op oudejaarsavond. Het zelfde heb je op de vrijdag na Hemelvaart.

Reageer