beantwoord

Wordt er niet gecontroleerd in de treinen?

• 17 March 2014
  • 2 reacties
  • 536 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik zit in de trein van Deventer naar Enschede. Ik liep de trein in en er zaten 4 jongemannen, dronken, aan de vodka of rum, kabaal te maken, muziek keihard. De hele ingang stinkt naar alcohol, ze hebben de hele vloer mee bedekt.
icon

Beste antwoord door Loes 17 March 2014, 18:48

Bekijk origineel

2 reacties

Ik zit in de trein van Deventer naar Enschede. Ik liep de trein in en er zaten 4 jongemannen, dronken, aan de vodka of rum, kabaal te maken, muziek keihard. De hele ingang stinkt naar alcohol, ze hebben de hele vloer mee bedekt.

Hoi rytv,

Vervelend dat het zo'n zooitje is geweest zeg. Normaal wordt er in de trein gewoon gecontroleerd en loopt er een conducteur op de trein. Het kan zijn dat de conducteur andere bezigheden heeft gehad in die trein, ik ben helaas niet bekend wat er op die trein allemaal is gebeurd. Mocht het ooit nog zo vervelend zijn dat andere reizigers je lastig vallen, dan kan je ook zelf naar de conducteur op zoek gaan en als je die niet kan vinden, vraag anders in de trein of er personeel aanwezig is, die kunnen je dan helpen.
Mocht je niemand vinden en voelt je echt onveilig kan je altijd 112 bellen voor hulp.

Ik hoop dat het de volgende keer niet zo ver gaat komen en dat de reis comfortabeler zal verlopen.

Toch hoop ik je wat meer informatie te hebben kunnen geven.
Hallo Rytv,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar het topic 'in de trein'. Ik snap dat het vervelend is als er veel lawaai is in een coupe, jammer dat deze jongens geen rekening houden met hun medereizigers. Er is altijd een conducteur aanwezig in de trein, maar deze heeft tijdens de reis ook andere werkzaamheden. Zoals Loes al aangeeft, mocht je je onveilig voelen bij de situatie kun je ook opzoek gaan naar de conducteur. Het drinken van alcohol in de trein is wel toegestaan, maar dat moet natuurlijk geen overlast veroorzaken. Mocht je een keer in een stiltecoupe reizen en je merkt dat niet iedereen zich eraan houdt, mag je deze reizigers ook zelf aanspreken op het gedrag. Ik snap dat je bij deze reizigers er niet direct zelf op af stapte.

Reageer