beantwoord

Zal het open archief ovtijden.com binnenkort worden ingeperkt?

• Anonymous
  • 0 reacties
De beheerder van www.ovtijden.nl kondigt aan, dat hij van plan is om het open archief
in te gaan krimpen en niet tot in de eeuwigheid volledig doorzoekbaar te houden.
icon

Beste antwoord door Henk_NL 31 mei 2018, 17:18

Lol. Ja, ik betaal de huur van servercapaciteit hiervoor uit eigen zak, en dat is met de hoeveelheid data best kostbaar. Ga niks weggooien, maar de insteek is om 2 drgljaren volledig doorzoekbaar te hebben op de site zoals nu. Oudere data verhuist naar mijn eigen archief en is op verzoek doorzoekbaar.

Dat maakt het tegelijkertijd ook mogelijk om fors wat legacy code te gaan dumpen, zodat het een beetje beheersbaar wordt. De grootste klus is nu keer op keer het overeind houden van oude rotzooi.

Maar wanneer dat gaat gebeuren, geen idee.

Bedoeling is overigens om er ook nieuwe dingen tegenover te zetten, zoals o.a. aankomststaten en meer verstoringsinformatie.

.com btw, heb nooit echt moeite gedaan om de .nl in handen te krijgen 🙂
Bekijk origineel

30 reacties

Nou, maar eens gauw kijken wat er (nog) te zien is........
Gelukkig houd jij de positieve flow d’r in hier 😁
Bedankt voor de afgelopen jaren! Als gebruiker van het eerste uur vind ik het erg jammer dat OVtijden ophoudt te bestaan. Ik heb er heel erg veel aan gehad. Als reiziger, maar ook als machinist.
Het is dat programmeren niet mijn sterkste punt is, maar anders had ik wel gekeken of het mogelijk was om iets soortgelijks op te zetten, maar dan met bijvoorbeeld alleen data van het afgelopen jaar om de omvang nog beperkt te houden.
Jammer Henk_NL, maar je eigen sociale leven gaat uiteraard boven dit soort hobby's. De site was erg makkelijk om dingen terug te zien en dat zullen we gaan missen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zal dat ook zeker gaan missen.

Reageer