beantwoord

Zal het open archief ovtijden.com binnenkort worden ingeperkt?

• Anonymous
  • 0 reacties
De beheerder van www.ovtijden.nl kondigt aan, dat hij van plan is om het open archief
in te gaan krimpen en niet tot in de eeuwigheid volledig doorzoekbaar te houden.
icon

Beste antwoord door Henk_NL 31 mei 2018, 17:18

Lol. Ja, ik betaal de huur van servercapaciteit hiervoor uit eigen zak, en dat is met de hoeveelheid data best kostbaar. Ga niks weggooien, maar de insteek is om 2 drgljaren volledig doorzoekbaar te hebben op de site zoals nu. Oudere data verhuist naar mijn eigen archief en is op verzoek doorzoekbaar.

Dat maakt het tegelijkertijd ook mogelijk om fors wat legacy code te gaan dumpen, zodat het een beetje beheersbaar wordt. De grootste klus is nu keer op keer het overeind houden van oude rotzooi.

Maar wanneer dat gaat gebeuren, geen idee.

Bedoeling is overigens om er ook nieuwe dingen tegenover te zetten, zoals o.a. aankomststaten en meer verstoringsinformatie.

.com btw, heb nooit echt moeite gedaan om de .nl in handen te krijgen 🙂
Bekijk origineel

30 reacties

Lol. Ja, ik betaal de huur van servercapaciteit hiervoor uit eigen zak, en dat is met de hoeveelheid data best kostbaar. Ga niks weggooien, maar de insteek is om 2 drgljaren volledig doorzoekbaar te hebben op de site zoals nu. Oudere data verhuist naar mijn eigen archief en is op verzoek doorzoekbaar.

Dat maakt het tegelijkertijd ook mogelijk om fors wat legacy code te gaan dumpen, zodat het een beetje beheersbaar wordt. De grootste klus is nu keer op keer het overeind houden van oude rotzooi.

Maar wanneer dat gaat gebeuren, geen idee.

Bedoeling is overigens om er ook nieuwe dingen tegenover te zetten, zoals o.a. aankomststaten en meer verstoringsinformatie.

.com btw, heb nooit echt moeite gedaan om de .nl in handen te krijgen 🙂
Het enige wat 2/3 jaar oud bekijkt zijn bots van zoekmachines e.d., en soms een student die met een scriptje alle pagina's aan het scrapen is. Vaak mailen we daarna even om de data via een andere, praktischere weg aan te leveren.
Smartphone, tablet en forum.... neee, werkt niet altijd even best. 😥
Tijd om opnieuw bij NS te gaan zeuren om het beschikbaar stellen van deze data denk ik. 10 september trek ik de stekker uit het openbare feestje in ieder geval 🙂
Badge +3
10 september trek ik de stekker uit het openbare feestje in ieder geval
😭
Vind het ook jammer.....😢😭
Zal binnenkort mijn vertrek ook aankondigen hier, kan je de vlag uithangen Stoom 😘
Zal binnenkort mijn vertrek ook aankondigen hier, kan je de vlag uithangen Stoom 😘

Kan je reactie niet plaatsen.........
Reputatie 6
Badge
Jammer dat er een einde komt aan het archief van OVtijden.com. Of kunnen we straks nog wel de dienstregeling van de huidige en/of vorige dag nog blijven inzien? Dat is waar de meeste mensen voor komen.

Ik geef toe dat je veel bekendheid hebt gemaakt in de spoorwegwereld, en ook @NS_Online verwijst er regelmatig naar toe. Het zou zonde zijn als de hele site dan dicht zou zijn.

Maar blijf je op de achtergrond nog wel doorgaan met loggen en verzamelen? Als je later verder gaat heb je anders een flink zwart gat.
Nee, trek er echt de stekker uit. Log alleen op de
achtergrond nog ruwe data voor wat andere bezigheden. Heb een hoop andere leuke bezigheden naast m’n werk waar meer voldoening en positiviteit uit te halen valt, en permanent met een laptop zitten zoals nu is ook niet goed 🙂 Een beetje een sociaal leven kan ook geen kwaad haha.
Nou, maar eens gauw kijken wat er (nog) te zien is........
Gelukkig houd jij de positieve flow d’r in hier 😁
Reputatie 7
Waarom vraag je dat niet direct aan hem?
De beheerder van www.ovtijden.nl kondigt aan, dat hij van plan is om het open archief
in te gaan krimpen en niet tot in de eeuwigheid volledig doorzoekbaar te houden.

Ik begrijp hieruit dat jij deze data zo belangrijk vind dat jij gaat meebetalen aan de kosten hiervoor 😉 Dat wordt een extra icoontje met doorklik mogelijkheid maken t.b.v. een bijdrage 😉
In overleg is er van alles mogelijk, geloof het of niet, maar ik ben uiteindelijk de moeilijkste niet 🙂
NS forumgebruikers maken met enige regelmaat gebruik van deze site om vragen te beantwoorden. Ik neem aan dat de NS wel wat geld kan doneren van die anderhalf miljoen besparing die via deze community gerealiseerd wordt.
Reputatie 7
Badge +3
Niet alleen NS forumgebruikers, ook op Twitter verwijst webcare mensen regelmatig naar OVtijden.com. Als je niet beter zou weten zou je bijna kunnen gaan denken dat het officieel van NS uitgaat.
Tja, als in de eigen NS reisplanner al na een paar uur vertragingen e.d. al niet meer terug te vinden zijn moet je als NS medewerker toch wat.

Ik neem aan dat je gegevens hebt waarin je kunt zien welke pagina's het meest bekeken worden? Waaruit misschien blijft dat die van meer dan 2/3 jaar oud veel minder worden bekeken?
De beheerder van www.ovtijden.nl kondigt aan, dat hij van plan is om het open archief offline te gaan halen en niet tot in de eeuwigheid volledig doorzoekbaar te houden.
Fixed that for ya. Helaas lijkt @Michiel. ook van de aardbodem verdwenen te zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Of het spamfilter is nu wel heel onverbiddelijk...
Van Michiel. hebben we inderdaad al een tijdje niks vernomen. Moeten we ons zorgen gaan maken? Ik controleer regelmatig ook de spamfilter 😉
Van Michiel. hebben we inderdaad al een tijdje niks vernomen. Moeten we ons zorgen gaan maken? Ik controleer regelmatig ook de spamfilter ;)
Ach, was je bijna niet vergeten Denice.

Ben vanaf september Nooduitgang af. 😍

Zorgen??? Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

Voortaan 💋
Badge +3
Ik zou van @Michiel. de hoofdaccount behouden (die is nog actief, want wordt blauw als ik hem 'mention').

De rest van de accounts zullen best weg mogen denk ik als 'abandoned' dus nooit meer mee ingelogd.

Ik tik dit openbaar omdat er wellicht lezers zijn die tegen een soortgelijk 'probleem' aan (kunnen) lopen... "Hey, ik had ooit een account... die (ineens) niet meer werkt" of zo.

Hier heb ik dat nog nooit gedaan, hou het liever centraal, maar voor andere forums/fora en IRC chats en dergelijke is het best handig om een 'backdoor' te hebben als je er uit getrapt wordt...

Denk dat het voor M wel mee valt. Wat mij betreft is iedereen gewoon welkom, desnoods (dat kan dus blijkbaar?) onder 'toezicht' van moderators... of als schuldige het spamfilter natuurlijk 😛
Als je de accounts weggooit die nooit meer inloggen (na 1 jaar of zo) dan zitten we weer op 500 members😀
Reputatie 7
Badge +3
Ja, ruim 47.000 leden maar 99% is niet meer actief.
Van Michiel. hebben we inderdaad al een tijdje niks vernomen. Moeten we ons zorgen gaan maken? Ik controleer regelmatig ook de spamfilter ;)
Ik geniet nog even buiten de stad van de zomer. De wifi is hier ver te zoeken en ook de dekking van 4G/3G is hier erg slecht. Bovendien nodigt een smartphone niet echt uit tot het intensief gebruiken van dit forum.

Reageer