Zelfmoord gezien? Onderzoek naar hulpverlening.

• 11 april 2015
  • 2 reacties
  • 721 Bekeken

Beste iedereen,

Ik doe voor mijn studie Maatschappelijk werk en dienstverlening een onderzoek naar de hulpbehoefte die bestaat bij mensen die een zelfmoord meegemaakt hebben. Het blijkt dat er weinig kennis over is, zelfs bij instanties als Slachtofferhulp.

https://forum.ns.nl/de-trein-11/hulp-reizigers-na-aanschouwen-zelfdoding-2020 Hier zag ik dat ook mensen die op het spoor een zelfmoord gezien hebben met vragen zitten.

Met mijn onderzoek hoop ik hulpverleners meer inzicht te geven in de hulpbehoefte van mensen die een zelfmoord gezien hebben.

Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen (naast getuigen zal ik namelijk ook hulpverleners interviewen).

Ik heb hier een enquete aangemaakt met een paar vragen. Je kunt zo uitgebreid antwoorden als je wilt.
(Ik doe ook onderzoek naar ervaringen van mensen die een bekende zelfmoord hebben zien plegen, dus daarom dat ik bij vraag de vraag stel of je degene die overleden is ook kent, dat zal bij jullie uiteraard niet het geval zijn, maar dan snap je tenminste waarom die vraag erin staat)

http://enquetemaken.nu/r/20zb3

Hartelijke groet,

Don

ps Als de moderators vragen hierover hebben en meer info willen alvorens die goed te keuren, dan kunnen die mij een privebericht sturen.

2 reacties

Vraag 1 is nog niet af! Er staat 'pas aan'.
Gatsie. Sommige mensen kunnen juist suïcidaal zijn, ik heb het zelf live een keer meegemaakt. Ik gruwel er van. Je zou meer een psychologische test kunnen doen bij die mensen. Die co piloot van Germanwings ook zo iets en er zijn meer mensen bij die het leven niet ziet zitten en gaan ook zelfmoord plegen. Wat bezielt die groep mensen nou toch? ! Als gevolg door een aanrijding met een persoon rijden er helemaal geen treinen tussen A en B reizigers met bestemming C kunnen omreizen via D. Ik denk ook omdat Nederland zo dichtbevolkt land is dat er ook teveel treinen rijden, zeker in de Randstad. Voor elke machinist is dit vooral een traumatische ervaring. En voor reizigers is het vooral huilen geblazen. Zo iets gun je ook niemand! Doe anderen ook niet aan!! Het lijkt wel een thriller film.

Reageer