Zevenbergen - Lage Zwaluwe

• 15 februari 2019
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 2
Goedendag,

Dagelijks reis ik vanuit Zeeland richting de randstad via Roosendaal. Dit gaat vaak goed en volgens dienstregeling.

Echter viel me de laatste weken op dat er snelheidsbeperkingen gelden tussen Zevenbergen en Lage Zwaluwe v.v. (80 km/u soms zelfs nog lager).

Het duurt al een aantal weken en er is weinig verandering merkbaar. Bovendien zorgt de snelheidsbeperking soms nog voor extra vertraging.

Tijdens het passeren van dit traject met snelheidsbeperking voel ik de trein hobbelen. Heeft dit te maken met werkzaamheden of is het spoor hier verzakt? Wordt dit nog gemaakt?

6 reacties

Badge
Er is inderdaad sprake van een tijdelijjke snelheidsverlaging vanwege verzakkingen in het spoor.

Prorail is de opdrachtgever voor de reparatie, ik kan u niet aangeven wanneer dit gepland is.
Goede vraag Wes98! Hopelijk helpt de reactie van Jeroen je verder op weg.

In dit geval is het beste om je vraag aan Prorail te stellen.

Hopelijk reis je straks weer zonder hobbels op volle snelheid op dat traject!
Badge
Eind van de morgen was het probleem met de verzakking verergert en is de snelheid verder begrenst naar 40 km/uur maar er stond begin van de middag al een machine van verdichtingsmachine van Strukton vlak bij het probleempunt om het balastbed weer te verdichten onder de plek waar het probleem nu erger was geworden.

Blijkbaar zijn er op dat stuk momenteel problemen met de bodem waardoor dit probleem zich steeds voordoet. Beide rijrichtingen op voel je verschillende oneffenheden op het traject waar langzamer gereden moet worden.

Ik verwacht dat de lagere snelheid voorlopig nog van kracht zal zijn totdat de problemen blijvend verholpen zijn, blijkbaar is het een terugkerend probleem.
Bedankt voor de verdere toelichting Jeroen.
Reputatie 3
En dan te bedenken dat op dit traject 9 maanden geleden het spoor is vernieuwd tijdens een buitendienststelling van een week. Niet goed uitgevoerd?
Badge
En dan te bedenken dat op dit traject 9 maanden geleden het spoor is vernieuwd tijdens een buitendienststelling van een week. Niet goed uitgevoerd?
Ik durf dat niet te zeggen, want aan 1 zijde zijn de bielzen vervangen door beton elementen en aan de andere zijde zijn het nog steeds (oude) houten bielzen onder de rails, maar beide zijden van het spoor hebben deze problemen.

Reageer