Zijn er nog conducteurs?

• 20 September 2021
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Zijn er überhaupt nog conducteurs die iets controleren? 

Ik reis 1ste klas en zit inmiddels dagelijks met brutale studenten die mij belachelijk maken omdat ik voor 1ste klas betaal en een mondmasker draag. “Ze controleren toch nooit meer!”, hoor je dan. 

5 reacties

Hallo Milton1978 en welkom bij de NS Community,

In elke trein zit nog steeds een conducteur. Spijtig dat je deze niet op dergelijke momenten ziet. Gister is nog een artikel verschenen waarin er wordt aangegeven dat het nog steeds verplicht is om een mondkapje te dragen. Je kan nog steeds een boete krijgen van 95 euro voor het niet dragen van een mondkapje en een boete van 50 euro voor het niet hebben van een geldig vervoerbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Milton1978 en welkom bij de NS Community,

In elke trein zit nog steeds een conducteur. Spijtig dat je deze niet op dergelijke momenten ziet. Gister is nog een artikel verschenen waarin er wordt aangegeven dat het nog steeds verplicht is om een mondkapje te dragen. Je kan nog steeds een boete krijgen van 95 euro voor het niet dragen van een mondkapje en een boete van 50 euro voor het niet hebben van een geldig vervoerbewijs.

@Milton1978 Kent de regels, draagt mondkapjes en betaalt voor de 1e klas.

Het gaat er om dat er geen controle en handhaving is en de goed willende reiziger daar de dupe van is. 

Reputatie 7

In elke trein zit nog steeds een conducteur. Spijtig dat je deze niet op dergelijke momenten ziet.

Helaas koopt @Milton1978 niet zoveel voor spijt. En vele anderen ook niet. M.i. zou het beleid van NS anders moeten zijn: op zijn minst regelmatig per rit de 1e klas controleren. Die klanten betalen een extra bedrag en mogen daarvoor toch wat verwachten!?  Controle hier is hard nodig want anders wordt er een lange neus naar NS (en 1e klasreizigers) gemaakt. Ik spreek uit ervaring. Zie verder de vele andere topics over dit onderwerp.

Klik

11600 “coronaboetes”

5600 “incidenten”

Het is 1 vicieuze cirkel. Door het achterblijven van handhaving nemen de asocialen het over waardoor meer incidenten gemeld worden waardoor er nog minder gehandhaaft wordt want angst voor incidenten.

Dat de directie van de NS dit probleem niet wil doorbreken met gericht en structureel handhaven verbaast mij zeer.

Reputatie 7
Badge +3

Deze tendens had zich al ingezet voor de coronacrisis. Helaas is het alleen maar erger geworden. Zonder controle hebben de brutalen de macht. Daar zitten we niet op te wachten. 

Volgens mij is er een direct verband tussen het plaatsen van poortjes op stations en de sterk verminderde controle. Het plaatsen van poortjes heeft iedereen bij NS in slaap gesust. De directie denkt dat ze het probleem van het zwartrijden hebben opgelost en de Hc’s denken dat er nauwelijks gecontroleerd hoeft te worden omdat iedereen langs een poortjes moet. Maar het zwartrijden in de eerste klas en het illegaal meenemen van fietsen los je zonder controleren niet op. Daar is het niet (goed) dragen van de mondkapjes bijgekomen als probleem.

Reageer