Zitplaatsen

• 15 januari 2016
  • 8 reacties
  • 372 Bekeken

Uit de oude doos: Het is inmiddels bijna een mensenleeftijd geleden dat zitplaatsen in de trein nog schaarser waren dan nu. Wat vindt u van het idee om de sticker met het rijmpje 'Opstaan voor iemand misstaat niemand'weer in treinen aan te brengen?'. Ouderen die minder goed ter been zijn zouden zeer geholpen zijn als jongeren wat meer bereidheid toonden om hun zitplaats af te staan als dat nodig is.

8 reacties

Er bestaan minder oubollige methoden. Zo zijn er in de meeste treinen zitplaatsen waarbij een icoontje aangeeft dat ze voor mensen die slecht ter been zijn zijn bedoeld.
Er bestaan minder oubollige methoden. Zo zijn er in de meeste treinen zitplaatsen waarbij een icoontje aangeeft dat ze voor mensen die slecht ter been zijn zijn bedoeld.
De overduidelijke aanduiding 'stilte'op de ramen van stiltecoupé's heeft, naar mijn ervaring, lang niet altijd het gewenste effect. Men kwebbelt en belt daar net zo vrolijk als in de gewone coupé's. Dus of dat icoontje voor hen die slecht ter been zijn het gewenste effect heeft ...? Wie het weet mag het zeggen.
Datzelfde kun je zeggen van een tekst als 'Opstaan voor iemand misstaat niemand'. Veel reizigers hebben nog niet het verstand om te begrijpen wat dat betekent.
een tekst met een stoel is om op te zitten en een bagage rek is voor u koffer/tas wellicht ook een idee
of heeft u tas geen vervoersbewijs dan hoort ie niet op een stoel.
Hoi diser78, welkom op het serviceforum!

Jammer dat het jouw ervaring is dat er weinig rekening wordt gehouden met ouderen. Het is geen regel dat er opgestaan moet worden voor ouderen, maar natuurlijk is dit vanuit onze cultuur wel fatsoenlijk. Ik denk dat de reiziger zich hier zelf verantwoordelijk en alert op moet zijn. Het is sowieso goed dat jij hierover nagedacht hebt.
daar ben ik het helemaal met eens maar op vakantie gaan met koffer die niet onder stoel past, niet in bagagerek en niet tussen de banken in??? Waar moet je er dan mee heen.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem zit met name in de ochtendspits en dan zijn er nog nauwelijks senioren op reis.
Het probleem zit met name in de ochtendspits en dan zijn er nog nauwelijks senioren op reis.
Klopt, maar het gaat in feite niet alleen om senioren maar ook om jongere mensen die om bepaalde redenen een zitplaats nodig hebben.
Daarvoor zijn de voorrangszitplaatsen bestemd maar mijn ervaring is wel dat juist op die plaatsen studenten snel neerploffen om maar geen meter extra te hoeven lopen!

Reageer