beantwoord

zitplaatsen alleen bij het raam? en de 1,5 meter afstand dan?

• 18 mei 2020
  • 8 reacties
  • 339 Bekeken

is het niet logischer om dan schuin tegenover elkaar te gaan zitten ipv tegenover elkaar bij het raam waarbij de weinig ruimte hebt?

icon

Beste antwoord door MoDe 18 mei 2020, 09:27

1,5 m is in OV niet te garanderen, vandaar mondkapjes. Gekozen voor raamplaatsen om mensen aan het gangpad niet in aanraking te laten komen met langslopende mensen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

1,5 m is in OV niet te garanderen, vandaar mondkapjes. Gekozen voor raamplaatsen om mensen aan het gangpad niet in aanraking te laten komen met langslopende mensen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie overigens voorlopig nog niet zoveel risico. Ik was vanmorgen bij de HEMA op station Den Bosch en het was overal op het station uitgestorven. Ik zag ook een paar treinen, lange treinen met hooguit 25 reizigers. Waar het idee van die enorme drukte vanaf 2 juni vandaan komt blijft me een volslagen raadsel. Voorlopig zijn er voor iedere reiziger gemiddeld 10-20 zitplaatsen beschikbaar. 

Badge

Ik zie overigens voorlopig nog niet zoveel risico. Ik was vanmorgen bij de HEMA op station Den Bosch en het was overal op het station uitgestorven. Ik zag ook een paar treinen, lange treinen met hooguit 25 reizigers. Waar het idee van die enorme drukte vanaf 2 juni vandaan komt blijft me een volslagen raadsel. Voorlopig zijn er voor iedere reiziger gemiddeld 10-20 zitplaatsen beschikbaar. 

Nou ik zie toch veel treinen die dat echt niet halen qua beschikbare zitplaatsen per reiziger en dan zijn de treinen al langer dan in de normale dienstregeling.  Zal wel aan het traject liggen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen 

Ik kan me voorstellen dat de bezetting in de spits in de Randstad en op trajecten waar nog steeds heel weinig treinen rijden (zoals Tilburg-Eindhoven) wat hoger is maar over de hele lijn gezien is de bezetting nog steeds minimaal te noemen. Daar komt bij dat er vanaf 2 juni ook nog eens veel meer treinen gaan rijden, althans bij NS. 

Ik zat vanochtend in de sprinter Uitgeest - Rotterdam. Trein was vanaf Uitgeest al eigenlijk vol en vanaf Wormerveer moesten er al mensen staan. Zou toch wel handig zijn als er hier iets langere treinen kunnen worden ingezet. Bij rijdendetreinen staat overigens dat er met 2 X SLT-4 is gereden, dit was echter maar één keer SLT-4 (4027 07.18 uur)

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin wanneer je 'spoorboekje' van het kabinet hebt gelezen, zou je kunnen weten dat vanaf 1 juni de planning is om o.a. de middelbare scholen, de horeca en musea open te laten gaan. Tel daar bij op dat bedrijven meer mensen naar het bedrijf laten komen, meer winkels op zijn en mensen ook op vakantie willen. En steeds meer mensen een dagje uit willen.

Dus ja, het kan drukker worden.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Het aantal middelbare scholieren dat met de trein naar school gaat is heel erg klein. Dat speelt met name bij refo-scholen in de biblebelt en op wat regionale Arriva-lijntjes in het oosten en noorden. Dat zal meer een issue zijn bij de bus.

Verder zijn er weinig mensen die met de trein naar het café gaan. En een dagje uit naar het museum zal ook redelijk beperkt zijn. Veel dagjesmensen zijn ouderen die voorlopig thuisblijven.

Reputatie 7

Benieuwd hoe het Hemelvaartsdag zal gaan in de treinen naar Zandvoort. Voorspelling strakblauw en 26 graden.

Reageer