Zoveelste trein te vroeg

• 6 november 2019
  • 6 reacties
  • 140 Bekeken

Zojuist weer een trein die volgens de digitale en analoge klok te vroeg is vertrokken vanuit Den Haag CS naar Amersfoort-Schothorst. Vertrek tijd is 07.25, startprocedure om 07.23 gestart en exact om 07.24 rijdt hij weg. 

Het is ook nog eens een begin punt hoe je hier te vroeg kan en mag wegrijden is mij een raadsel. Of zouden alle klokken verkeerd staan op het station. Onbegrijpelijk dat zoiets simpel toch zo vaak mis gaat, duidelijke richtlijnen op dit gebied zijn ook moeilijk te vinden. Tenzij hier een duidelijke verklaring voor is, erg jammer dit NS

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Volgens treinposities stond die trein om 7:24 toch echt nog stil..

Dat maakt het niet beter... dat houdt is dat ns de klokken in het station niet op tijd laat lopen. Ik ga ervan uit dat dit niet kan omdat deze digitaal worden aangestuurd en dus dezelfde tijd hebben als het gps systeem. Ergens gaat dus iets niet goed

@Unieke_gebruikersnaam Welkom bij de NS Community! Weet jij nog welke klok dit precies was? Dan kan ik hier naar laten kijken.

Reputatie 7
Badge

Dat maakt het niet beter... 

Dat maakt het juist veel beter, @Unieke_gebruikersnaam , slechts een klok liep dus een minuutje onjuist. Overigens is deze klok niet van NS. Hierdoor is ook toch al wat sensatie beluste topictitel onjuist.

En ook al worden deze klok en aangestuurd vanaf een centrale klok, deze kunnen wel verkeerd lopen.

Tot slot is het zeer moeilijk om op grote stations eerder te vertrekken, het systeem ARI zet de seinen pas zo'n 50 seconden voor vertrek "veilig".

@Unieke_gebruikersnaam Welkom bij de NS Community! Weet jij nog welke klok dit precies was? Dan kan ik hier naar laten kijken.

De digitale klok bij binnenkomst centrale hal aan de kant van spoor 1 en de analoge klokken van spoor 4 en 5

Bedankt! Ik heb de klok aangemeld bij ProRail, zij gaan over deze klok. Mocht ik feedback ontvangen dan laat ik dat hier weten.

Reageer