zwartrijders en conducteurs die de zieligdoeners matsen

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zie bv https://www.facebook.com/nsvens/photos/a.1593630617615541/2025184017793530/?type=3&theater
Reputatie 5
Hoe kan een conducteur "HOOFDconducteur" zijn als er niemand is om leiding aan te geven, dat wil zeggen, een gewone conducteur die onder zijn supervisie werkt? Is dat niet net zo belachelijk als een eenmanszaak hebben zonder personeel en jezelf dan Directeur noemen?
Bij de politie heeft men ook een tijd lang alleen hoofdagenten aangenomen en geen agenten meer. Is inmiddels ook weer teruggedraaid vanwege de leegloop bij de politie.
Sommige conducteurs zitten het liefst de hele reis, de rit uit in een 1e klas coupé, en het zelfs bezwaarlijk lijken te vinden dat als de trein bij een station arriveert ze moeten opstaan om te fluiten
Reputatie 2
Sommige conducteurs zitten het liefst de hele reis, de rit uit in een 1e klas coupé, en het zelfs bezwaarlijk lijken te vinden dat als de trein bij een station arriveert ze moeten opstaan om te fluiten

Zucht...

Beste @P.e bij deze nodig ik u graag uit om eens mee te wandelen met mij, gewoon om eens een feeling te krijgen wat wij zien, horen, voelen en doen.

U zegt gelukkig sommige conducteurs maar ik wil zo graag uw beeld veranderen van ons zodat u zich meer gaat focusen op de prettige en fijne dingen van uw reis i.p.v. deze ervaringen, dus mocht u hier oren naar hebben mag u mij een PM sturen en wellicht zien we elkaar een keer voor een ritje 😉
Reputatie 6

Sommige conducteurs zitten het liefst de hele reis, de rit uit in een 1e klas coupé, en het zelfs bezwaarlijk lijken te vinden dat als de trein bij een station arriveert ze moeten opstaan om te fluitenZucht...

Beste @P.e bij deze nodig ik u graag uit om eens mee te wandelen met mij, gewoon om eens een feeling te krijgen wat wij zien, horen, voelen en doen.

U zegt gelukkig sommige conducteurs maar ik wil zo graag uw beeld veranderen van ons zodat u zich meer gaat focusen op de prettige en fijne dingen van uw reis i.p.v. deze ervaringen, dus mocht u hier oren naar hebben mag u mij een PM sturen en wellicht zien we elkaar een keer voor een ritje 😉

Oei, oei, nu heb je wat aangericht...
Dat is hier een forum van trein-o-fielen. Die willen allemaal mee. 😋
Tref ik het even dan haha
Reputatie 4
Het boetesysteem zou anders, makkelijker en sneller moeten en kunnen denk ik zo.
En weer gewoon kaartjes kunnen kopen in de trein, vaste prijs tot de eerstvolgende stop of tot je bestemming met een kleine toeslag. En vaker controleren. Een boete van 50 euro vind men onterecht en roept agressie op. De gemiddelde reiziger, dus ook de zwartrijder, zal minder of geen problemen maken bij een opslag van 5 euro of een vast percentage van de ritprijs met een maximum van 5 euro.
Meestal gebruik ik een papieren e-ticket. Het is niet altijd goed te horen of er nou 1 of meerdere piepjes uit een paaltje komen als het druk is of er een trein langs komt. Om nou breeduit voor een paaltje te gaan staan om m'n leesbril tevoorschijn te halen levert ook weer een opstopping op.
Reputatie 5
In Duitsland kan het nog, kaartjes kopen bij de conducteur. Kost niks extra (behalve tijd) maar kan alleen met een Duitse betaalpas. Goed idee maar ik vind het niet raar dat het hier niet meer kan. De treinen zijn hier drukker en stoppen vaker.
Ik zag vorig jaar nog op de lijn van Heidelberg naar Duisburg dat een reiziger een traject moest bijkopen + boete van een conducteur en haalde daarvoor euro's uit zijn portemonnee.

In Oostenrijk kost een biljet kopen van een conducteur je 3 EUR meer. Dit overkwam me een keer toen mijn geld niet werd gepakt in een automaat en ik de trein niet mocht missen. Op een ritprijs van 7.40 vond ik dit zonde van de extra kosten, en ik reed ik nog niet eens zwart he?

In het perfecte Zwitserland meen ik dat je minimaal 1x iets door de vingers wordt gezien om je het voordeel van de twijfel te geven, maar dit wordt dan wel vastgelegd. Dat zou men hier ook kunnen om diezelfde reden, en waarom niet eigenlijk? Je bent verplicht een paspoort of ID bij je te hebben.
Reputatie 7
Badge +3

Meestal gebruik ik een papieren e-ticket. Het is niet altijd goed te horen of er nou 1 of meerdere piepjes uit een paaltje komen als het druk is of er een trein langs komt. Om nou breeduit voor een paaltje te gaan staan om m'n leesbril tevoorschijn te halen levert ook weer een opstopping op.

De code op een e-ticket is om het poortje te openen. Met een e-ticket kun je niet inchecken, dus een paaltje zonder poortje kun je overslaan

Reageer