Eigenlijk nooit echte klachten gehad. De laatste 2 jaar echter wel en de irritatie neemt toe.
De 1e klasse wordt in de spits en kort er na, vanaf zaandam bevolkt met reizigers met een ongeldig vervoersbewijs. Ze zijn luidruchtig ( in de stiltecoupe) en trekken zich in het geheel niets aan van opmerkingen over hun gedrag. Tussen Zaandam en Amsterdam CS heb ik de laatste 2 kaar geen controle van een conducteur meegemaakt. Ik neem aan dat dit gedrag dus bekend is en dat het beleid is niet te controleren om conflicten te voorkomen. Daar heb ik wel begrip voor want ik zit niet te wachten op vertragingen vanwege ingrijpen spoorwegpolitie. Maar aan de andere kant betaal ik wel 40% meer en krijg ik dus niet de service waarvoor ik betaal. Volgens mij is dit probleem eenvoudig op te lossen door de hele maand september (drukste maand) de 1e klasse te laten controleren door een groep controleurs.
Toestemming aan mij persoonlijk om voortaan met een 2e klasse kaartje in de 1e klasse te mogen reizen vind ik ook goed, dat scheelt mij meer dan 1000 euro per jaar.
Beste antwoord door Inge NS
Welkom op het forum gkohler1!
Niet controleren om conflicten te voorkomen, is absoluut niet het beleid dat we voeren. Naast controle heeft de conducteur vele andere werkzaamheden te verrichten. Ik verwijs je voor een uitgebreide uitleg van onze huisconductrice Loes graag naar dit topic. Als buitengewoon opsporingsambtenaar hebben conducteurs verder de bevoegdheid om een boete uit te schrijven of het bij een waarschuwing te laten. Zij mogen naar eigen inzicht handelen.
P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel
Niet controleren om conflicten te voorkomen, is absoluut niet het beleid dat we voeren. Naast controle heeft de conducteur vele andere werkzaamheden te verrichten. Ik verwijs je voor een uitgebreide uitleg van onze huisconductrice Loes graag naar dit topic. Als buitengewoon opsporingsambtenaar hebben conducteurs verder de bevoegdheid om een boete uit te schrijven of het bij een waarschuwing te laten. Zij mogen naar eigen inzicht handelen.
P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.