2 rechtstreekse treinen naar London, maar niet volgens planners.

• 28 October 2020
  • 11 reacties
  • 642 Bekeken

Reputatie 4

Sinds 26 oktober zou er 2 keer per dag een rechtstreekse Eurostar naar London rijden volgens o.a. . https://www.nsinternational.com/nl/treinen/eurostar (op 28/10/20). Het is maar wat je onder “per dag” verstaat. Op de planners zie ik alleen maar t/m 6 november 2 treinen en dan alleen maar op dinsdag t/m vrijdag. Het blijft behelpen met die informatieafdelingen die daarover gaan.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de website van Eurostar zijn er op 31 oktober en 1 november werkzaamheden waardoor de rechtstreekse treinen niet kunnen rijden. Op 2 november is er alleen een rechtstreekse trein in de middag. Dit is in het weekend totdat de nieuwe dienstregeling ingaat in december.

Eerlijk gezegd is de reisplanner van NS International zo ongeveer de laatste plek waar ik zou kijken voor actuele informatie over Eurostar.

Reputatie 4

Ook vanaf 14 december zie ik ook op Eurostar zelf geen boekbare rechtstreekse ochtendtreinen. Ik vermoed dat de ochtendtreinen tussen 26/10 en 6/11 al gepland en geboekt waren voor het begin van de 2e coronagolf, maar dat daar nu maar voorlopig van wordt afgezien. Maar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon. 

Reputatie 7
Badge +3

Als de reis naar Londen niet noodzakelijk is, zou ik wachten met boeken. Het OMT wilt een negatief reisadvies voor de kerstvakantie geven. In dat geval moet je afwachten of je jouw reis kunt omboeken.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat niet alleen om het reisadvies van de Nederlandse overheid maar ook om de (lokale) maatregelen in het VK. Je zult een “Passenger Locator Form” moeten invullen en daar 14 dagen in quarantaine moeten na aankomst. Nederland staat op het moment niet op de lijst met landen waarvoor de uitzondering van “travel corridor” geldt: https://www.gov.uk/guidance/coronavirus-covid-19-travel-corridors.

De verwachting is niet bepaald dat de status van Nederland (en andere landen) op korte termijn gaat wijzigen zodat we weer zonder guarantaine naar het VK kunnen gaan reizen.

Reputatie 6

Ik zou die reis even uitstellen!

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou dat “even” zeer ruim nemen. Een half jaar lijkt me wel het minste.

Wij verwachten niet dat we voor volgende zomer weer naar Engeland kunnen reizen. Ik was dan ook verbaasd dat Eurostar en NS besloten hebben om de treindienst toch te starten. Dat wordt een erg duur veredeld proefbedrijf.

Reputatie 4

Dit topic was niet bedoeld als onderwerp voor een Corona-discussie. maar over (on)duidelijkheid in informatie van Eurostar en Nsint.. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is een regelmatig terugkerend misverstand op openbare fora dat degene die een topic gestart is ook de eigenaar is van dat topic. :grinning:

Ook vanaf 14 december zie ik ook op Eurostar zelf geen boekbare rechtstreekse ochtendtreinen. Ik vermoed dat de ochtendtreinen tussen 26/10 en 6/11 al gepland en geboekt waren voor het begin van de 2e coronagolf, maar dat daar nu maar voorlopig van wordt afgezien. Maar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon. 

U begint hier zelf met de aanname dat er minder treinen door Corona. De rest van de reflectanten gaat hier alleen op in.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog even gekeken op de website van Eurostar. De dienst is behoorlijk van 13 december 2021 uitgedund tot 7 februari 2021.

Op de website van DB is per trein een overzicht te vinden van de dagen waarop die trein rijdt.

De 9119:

De 9157:

Reputatie 7
Badge

Wat (oprecht) tof dat schema, alsof het met de matrixprinter gemaakt is! En stiekem toch best overzichtelijk!

Reageer