beantwoord

9 euro ticket intercity

  • 17 August 2022
  • 10 reacties
  • 330 Bekeken

Goedenavond is het toegestaan om met je 9 euro ticket te reizen met de Ic/ Re56 Ri nordeich möle?

(Zie afbeelding)

 

icon

Beste antwoord door Thom 17 August 2022, 21:57

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Ja.

Reputatie 7
Badge +4

 

 

Gilt das 9-Euro-Ticket im IC/EC zwischen Bremen Hauptbahnhof und Norddeich Mole?

Nein, das 9-Euro-Ticket gilt nicht im IC/EC zwischen Bremen Hbf - Norddeich Mole/Emden Außenhafen. Ausgenommen sind Bestandskunden und neue Abokunden, für diese gilt das Ticket auch auf diesem Streckenabschnitt. Sie können mit dem 9-Euro-Ticket trotzdem auch als Neukunde nach Norddeich Mole fahren. Nutzen Sie dafür einfach den Regionalexpress (RE). Auf der Strecke wechseln sich IC- und RE-Züge ab.

 

Een beetje vreemd is het wel want met een Niedersachsenticket mogen bij uitzondering de IC’s naar Bremen en Hamburg wel worden genomen. Ook naar Norddeich. Met de neuneuroticket zou dat niet zo zijn maar dat was nogal een discussie en die is in uw voordeel beslecht. Waarmee het mag. Aanvankelijk was dat niet zo. Bovenstaande had aangepast moeten worden.

 

Reputatie 7
Badge

Ik heb vorige maand nog met mijn 9 euro ticket tussen Emden Hbf en Norddeich Mole in een IC gereist. 

 

 

Gilt das 9-Euro-Ticket im IC/EC zwischen Bremen Hauptbahnhof und Norddeich Mole?

Nein, das 9-Euro-Ticket gilt nicht im IC/EC zwischen Bremen Hbf - Norddeich Mole/Emden Außenhafen. Ausgenommen sind Bestandskunden und neue Abokunden, für diese gilt das Ticket auch auf diesem Streckenabschnitt. Sie können mit dem 9-Euro-Ticket trotzdem auch als Neukunde nach Norddeich Mole fahren. Nutzen Sie dafür einfach den Regionalexpress (RE). Auf der Strecke wechseln sich IC- und RE-Züge ab.

 

Ik denk echter omdat het een combinatietrein met een RE is dat het wel mag. Een beetje vreemd is het wel want met een Niedersachsenticket mogen bij uitzondering de IC’s naar Bremen en Hamburg wel worden genomen. Ook naar Norddeich. Met de neuneuroticket zou dat niet zo zijn maar dat was 

wel vreemd

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb vorige maand nog met mijn 9 euro ticket tussen Emden Hbf en Norddeich Mole in een IC gereist. 

Het mag nu ook, aanvankelijk mocht het niet maar dat was natuurlijk vreemd omdat het met het NS-ticket wel altijd kon. Het gaf nogal wat verwarring en ongenoegen. Niedersachsen was toch al goed bezig, Hengelo-Bad Bentheim viel er ook al snel onder.

 

@Ovspotterherjan Vreemd is het zeker en heel onduidelijk voor de consument. 

 

Reputatie 5

Ja, je vond het al op de website van DB. Na lange onderhandelingen is het 9-eurokaartje sinds 8 juli geldig in alle IC/RE treinen tussen Bremen, Leer, Emden en Norddeich, en op het trajectje van Emden naar Emden Aussenhafen. Ik heb er al diverse malen gebruik van gemaakt, met steeds meer anderen.

De IC's zijn gerieflijker maar korter dan de RE-treinen. Ze hebben flink minder zitplaatsen en lopen daardoor sneller vol, vooral tussen Leer en Bremen.

@henkputs weetje dan waar dat precies staat op de Website want ik ga de reis zelf ook maken en zou een beetje zuur zijn als ik €25 bij moet betalen.

Reputatie 5

@henkputs weetje dan waar dat precies staat op de Website want ik ga de reis zelf ook maken en zou een beetje zuur zijn als ik €25 bij moet betalen.

Maak je geen zorgen. Het stond in allerlei Duitse kranten, zoek maar op bijvoorbeeld “9-euro-ticket bremen norddeich”. Ik meen het ook op de website van DB te zien, maar kan het even niet vinden. De meest officiële melding zag ik op de site van VBN, Verkehrsverbund Bremen/Niedersachsen:
https://www.vbn.de/vbn/presse-news/presse/mit-dem-9-euro-ticket-nach-norddeich-mole.

Je kunt dus echt op dat traject alle treinen nemen (op een sporadische ICE tussen Oldenburg en Bremen na). Uiterlijk in Bremen uitstappen of, als de trein van Norddeich of Emden naar Münster en verder gaat, in Leer. Doorgaans roept men ook om dat de kaartjes dan niet meer geldig zijn.

Mocht je je nog steeds onzeker voelen, vraag het dan aan de conducteur op het perron. Die is meestal makkelijker te vinden dan die van NS.

@henkputs oh is goed dankjewel 

Reageer