beantwoord

aachen in juli


Reputatie 3

Hallo.

Er is mij bekend dat de trein naar aachen nu niet gaat ivm werkzaamheden landgraaf echter duren deze tot 9 mei . Ik wil echter 2 juli gaan maar alsnog krijg ik de meest rare adviezen. We gaan met een groep en we zouden graag duidelijkheid hebben hoe het nu zit 

 

icon

Beste antwoord door Peter91 1 May 2022, 20:55

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6

Hey Peter91. Dit is het reguliere advies wat je hier ziet. Alle opties voor die dag zijn hier te vinden. 

Reputatie 7
Badge

Ik vermoed dat Heerlen-Aken eruit ligt in dat weekend. Als ik een advies Dordrecht-Eygelshoven Markt opvraag dan krijg ik helemaal geen advies. 

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk is de bus van Maastricht naar Aken dan nog een alternatief. Landschappelijk mooi ritje. Je kunt dan ook de Euregiopas overwegen. Voor 19 euro alles beneden Roermond, Hasselt, Luik, Spa, Monschau, Aken en ook Heinsberg. In het weekend met twee personen. Ipv een busretour Maastricht -Aken is Euregio een goede investering.

 

Reputatie 7
Badge

Of bus 44 vanaf Heerlen. 

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, die bus is niet gratis voor Weekendvrij en aanverwant maar het gaat redelijk rap en de reis is landschappelijk ook fraai. Het kan wel met een Euregioticket zonder verdere kosten.

Reputatie 3

Ook alle weken erom heen krijg ik dit. Een groot deel van de groep heeft weekend vrij vandaar de keuze voor Aken

Hoewel het baanvak vanaf 9 mei weer beschikbaar is rijdt Arriva voorlopig niet:

------

Heerlen – Aachen Hbf.

RE18 Heerlen – Aachen Hbf.

van vrijdag 4 mei 2022

t/m zondag 29 mei 2022

Oorzaak

Werkzaamheden aan het spoor

Gevolg

Er rijden geen treinen tussen Heerlen en Aachen Hbf. Het is niet mogelijk om de gewone fiets mee te nemen in de treinvervangende bus. Houd rekening met een langere reistijd.

------

Wat de reden is dat er voorlopig niet gereden wordt is onduidelijk (personeelstekort)?

Of en zo ja hoe lang dit steeds verlengd gaat worden is ook onduidelijk maar ik zou niet al te zeker zijn dat er in juli wel gereden wordt. Er staat vooralsnog geen enkele trein voor de rest van het jaar in de reisplanner.

Ik adviseer @Peter91 dit bij Arriva na te vragen en dan het antwoord ook hier even te melden.

Reputatie 7

Dat duurt allemaal wel erg lang daar. Daar kun je niet op plannen zo. Benieuwd wat Arriva antwoordt.

Badge +3

Ik zou voor 2 juli gewoon de Reisplanner in de gaten houden voor Heerlen - Aachen.

Vraag het aan Arriva inderdaad, die weten vast en zeker meer.

Nog even gekeken bij DB. Ook hun reisplanner geeft voor de rest van het jaar geen treinen Heerlen-Aachen..

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt van 13 t/m 27 mei aan Duitse kant gewerkt. Voor de tijd daarna durft Arriva blijkbaar nog geen dienstregeling te verklappen, maar eigenlijk zouden ze dan dus weer moeten rijden.

En voor de korte tijd tussen de Nederlandse een de Duitse werkzaamheden rijdt Arriva dus ook geen treinen.

Reputatie 3

Arriva gebeld. Zegt dat ze weet dat er tot 9 mei niks rijdt. Daarna weten ze het niet zeggen zeggen ze. Ze weten niks van de reisplanner en moet maar zien en afwachten

Er wordt van 13 t/m 27 mei aan Duitse kant gewerkt. Voor de tijd daarna durft Arriva blijkbaar nog geen dienstregeling te verklappen, maar eigenlijk zouden ze dan dus weer moeten rijden.

En voor de korte tijd tussen de Nederlandse een de Duitse werkzaamheden rijdt Arriva dus ook geen treinen.

Ik ontdekte bij DB dat er in Kohlscheid een brug wordt vernieuwd wat dus ruim twee weken duurt.

Reputatie 7

Arriva gebeld. Zegt dat ze weet dat er tot 9 mei niks rijdt. Daarna weten ze het niet zeggen zeggen ze. Ze weten niks van de reisplanner en moet maar zien en afwachten

Met een kluitje in het riet gestuurd dus. Hopeloos. Dit zijn dingen waardoor ov een onbetrouwbaar imago creëert.

Reputatie 7
Badge +1

Het gaat -als is het hier maar net 1 - 2 KM, over een ander land dat zo zijn eigen Unterhalt-planung hanteert en met alles&iedereen en ook nog in onverstaanbaar buitenlands (nou ja-daar in Limburg spreken ze vrijwel hetzlefde dialekt als in Ooche) rekening houden is schier onmogelijk. Klopt dat iets verderop van Her-rath die spoorlijn bij die watersnood flink is beschadigd geraakt en hersteld moet worden. De spoorverdubbeling in NL was al veel eerder ingepland-voor dat soort werk miet je aannemers vroegtijdig inschakelen

Rian was de 1e die de juiste verklaring hier poste.

Het gaat -als is het hier maar net 1 - 2 KM, over een ander land dat zo zijn eigen Unterhalt-planung hanteert en met alles&iedereen en ook nog in onverstaanbaar buitenlands (nou ja-daar in Limburg spreken ze vrijwel hetzlefde dialekt als in Ooche) rekening houden is schier onmogelijk. Klopt dat iets verderop van Her-rath die spoorlijn bij die watersnood flink is beschadigd geraakt en hersteld moet worden. De spoorverdubbeling in NL was al veel eerder ingepland-voor dat soort werk miet je aannemers vroegtijdig inschakelen

De brug bij Kohlscheid heeft niets met de watersnood te maken maar moet volgens DB gewoon vanwege ouderdom worden vervangen. Het is dus geen ingelast spoedproject, het lijkt meer op klungelige communicatie. Ik heb de indruk dat Arriva pas op het laatste moment werd ingelicht dat er aan de Duitse kant werkzaamheden waren. 

Reputatie 7
Badge +3

Dergelijke informatie is ook door ProRail en de vervoerders makkelijk te vinden:

https://bauinfos.deutschebahn.com/lf/re18nw_rb20nw_33_13-27052022.pdf

Maar het is natuurlijk wel zo dat ProRail de planning van werkzaamheden binnenkrijgt en die zou moeten delen met de vervoerders. Blijkbaar hebben ProRail, Arriva en NS gezamenlijk niet goed opgelet. 

Er rijden treinvervangende bussen maar het is onduidelijk wat de dienstregeling is. Ook in de reisplanner van DB.

Reageer