aanbieding kwijt | NS Community
beantwoord

aanbieding kwijt

  • 24 December 2021
  • 12 reacties
  • 277 Bekeken

Ik kreeg vandaag een reclame-aanbieding over een treinreis naar Praag ( 5 dagen €199, heen en terug nachttrein, 2 nachten hotel, eten). Ik had het er met mijn man over, we waren geïnteresseerd, maar nu kan ik het niet meer vinden. Weet iemand waar ik het over heb? Linkje misschien?

icon

Beste antwoord door Robert B 24 December 2021, 21:29

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Ik ken wel deze https://www.kruidvat.nl/5-daagse-treinreis-praag/p/5509967 voor €149.

De 5-daagse vouchers voor een treinreis naar Praag zijn inclusief: reis met de slaaptrein in economy heen en terug, 2 nachten verblijf in 3-sterrenhotel, beddengoed in de trein en onbeperkt bagage zolang het in je coupé past.

Verzilver je voucher via www.greencitytrip.nl/kruidvat

Exclusief: Toeristenbelasting, transfers van/naar het station, reis- en annuleringsverzekering, bijdrage Calamiteitenfonds € 2,50 p.b., bijdrage SGR € 5.- p.p. en reserveringskosten € 9,95 p.b.

De 5-daagse reisvoucher is online te koop van 23 augustus 2021 – 15 januari 2022
• De voucher kan verzilverd worden van 23 augustus 2021 – 1 februari 2022 (minimaal 14 dagen voor vertrek). Let op: boek zo snel mogelijk voor de meeste beschikbaarheid, vol = vol.

Vertrekdata
Vertrekdata Praag op basis van beschikbaarheid. Let op: voor vertrekdata van alle bestemmingen na 17 februari 2022 geldt een toeslag van € 20,- per persoon.

Badge +3

Als het om deze (of een soortgelijke) aanbieding gaat, dan lees ook even de reviews.

Kruidvat toont er twee, waarvan de ene over snelle klantenservice gaat (4 sterren) en de andere over de daadwerkelijke reis (1 ster):

Zeer slecht

Het is een vreselijke oude trein met enorm smerig sanitair. Ze hebben het over het mee nemen van een flesje water, geloof mij neem voldoende eten en drinken mee want er is in de hele trein niks te krijgen. We hebben nl de eerste reis naar Praag meegemaakt op 15 oktober en Praag is echt een prachtige stad maar de trein is 1 groot drama, bedden zijn een bederf voor je rug en het beddengoed bestaat uit een dubbel genaaid laken en een stinkende deken.

Dankjewel voor je reactie.

Dan denk ik dat we het maar niet moeten doen 👍

Groetjes, colette

Reputatie 7
Badge

Is toch van een of andere nieuwe maatschappij dat met sterk verouderd materiaal rijdt? 

Badge +3

Dankjewel voor je reactie.

Dan denk ik dat we het maar niet moeten doen 👍

Ik hou je niet tegen maar zou er inderdaad mijn bedenkingen bij hebben… De reismogelijkheden zijn sowieso erg beperkt, als je kijkt op https://greencitytrip.nl/nl/live_calendar/kv-praag-aug21

Misschien hebben jullie een andere (niet-Kruidvat) actie gezien voor ongeveer hetzelfde, met betere opties (ik las iets over eten inbegrepen?) en dergelijke.

En dan komen de reisadviezen er nog bij, maar voor van/naar Tsjechië vallen die mee (code geel).

Reputatie 7
Badge +3

Ik las eerder dit artikel over die Greencitytrip https://www.trouw.nl/binnenland/echt-lekker-slaapt-het-niet-in-de-goedkope-nachttrein-naar-praag-maar-gezellig-is-het-wel~bb3991b7/

Maar er komt ook volgende zomer een andere trein. https://www.europeansleeper.eu/  maar daar zijn nog geen tickets voor te koop. 

Ik had niet gelezen hoe beperkt in tijd de aanbieding was. In deze tijd is het sowieso geen optie. Maar ik dacht voor van de zomer iets leuks gevonden te hebben. Praag is mooi. We waren er al eens, vandaar... En het moet wel leuk blijven, natuurlijk. 

Al die nieuwe startups struinen de markt af naar tweedehandsjes en komen dan uit bij oude meuk uit de jaren 70. Dat is ook logisch want de laatste decennia heeft vrijwel geen spoorbedrijf nog nieuwe nachttreinen gekocht en iedereen alleen maar doorgereden met die spullen uit de jaren 70. Het fundamentele probleem blijft dat er geen sluitende business case voor nachttreinen is en daarmee ook geen financiële basis voor het bestellen van nieuw materieel.

Persoonlijk zou ik voor Praag het vliegtuig kiezen en een goed hotel uitzoeken. Het is een schitterende stad en je kunt er prima eten! Fantastische roltrappen als je met de metro gaat en geen hoogtevrees hebt. Grootste tegenvaller uit eigen ervaring waren de vele korte donker gekrulde haartjes in het hotelbed, maar als ik zo de reactie van @Robert B lees valt dat in het niet in vergelijking met de treinreisrecensie.

Badge +3

Met het geluid van raspend metaal op metaal glijdt de trein van prijsstunter GreenCityTrip de nacht in.

Dat ook een leuke review, voor studenten en zo.

Destination Praag, voor weinig.

 

Reputatie 7
Badge +1

Al die nieuwe startups struinen de markt af naar tweedehandsjes en komen dan uit bij oude meuk uit de jaren 70. Dat is ook logisch want de laatste decennia heeft vrijwel geen spoorbedrijf nog nieuwe nachttreinen gekocht en iedereen alleen maar doorgereden met die spullen uit de jaren 70. Het fundamentele probleem blijft dat er geen sluitende business case voor nachttreinen is en daarmee ook geen financiële basis voor het bestellen van nieuw materieel.

Leeftijd van het materieel zegt niet alles. In Zweden rijdt nog ouder materieel rond voor nachttreinen maar dat wordt wel goed onderhouden en is netjes gerenoveerd.

Verder zijn er wel degelijk nachttreinen met een sluitende business case.

Reputatie 7
Badge +1

DIT materieel is inderdaad wel óude meuk´ en was voorheen de -eveneens vooral op zuipend jeugdig publiek gerichte- wintersport-nacht-trein. Bovendien vergeet robert nog de toch wel essentiele toeslag van 20 of 25 eur voor het beddengoed. (meer als gewoonlijk de daarvan al voorziene couchette in de weinige nog overgebleven normale nachttreinen).

Het plan is vanaf lente/zomer met een gerenoveerde trein die eur-sleep te gaan rijden- de hele route wordt BRUssel-AMSterdam (nachttraject tot Berlin)-DD-Praha, ism met de tsjechische RegioJet, ofwel zluty=gele trein, die al vele jaren goed aangeschreven treinen-nacht en dag, rijdt. o.a. Praha-Bratislava/Kosice/Wien/Budapest. Het is de bedoeling op langere termijn aan deze trein een deel voor Warszawa toe te voegen, afkoppelen te Berlin. Vooralsnog om de 2 dagen-3x per week. Daarvoor maar hopen op tsjechische prijzen!-zoals bvb voor 20 eur (500 kroontjes) Praha-Poprad (Tatra gebirge).

Na de 1e en nogal bejubelde rit van dze Kruidvat etc trein heb ik overigens niks meer vernomen van herhaalde navolging.

Praha heeft 100en HTLs in elke prijsklasse. gebruik de bekende sites daarvoor.

Reageer