beantwoord

aanschaf interrail

• 11 September 2021
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 1

wat is de reden dat een papieren interrail alleen nog op de stations amsterdam centraal en schiphol verkocht worden? stond vandaag op utrecht centraal vanuit brabant om er 1 aan te schaffen, daar werd mij medegedeeld dat dit in nederland alleen nog verkocht word op schiphol en amsterdam centraal. aangezien mijn telefoon niet compatibel is om een mobiele interrail pas erop te laden was ik nu gedwongen om door te reizen naar schiphol om er daar 1 aan te schaffen, wat met behulp van een zeer nette heer aan het loket aldaar dan ook gelukt is. is dit de nieuwe service van ns international? dat mensen uit uithoeken van het land naar de regio amsterdam moeten afreizen om een interrail ticket aan te schaffen?

icon

Beste antwoord door bahnrider 11 September 2021, 21:37

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Die mobiele pass is een onding als ik de vele berichten op de eurail community moet geloven. 

Reputatie 6
Badge +1

Voor die dingen moet apart papier opzij worden gehouden met al die info en omslagen etc. Die nog enkele overgebleven loketten/balies van NS-INT worden als zwaar verliesgevend aangemerkt. In den Haag is het-,mede wegens gebrek aan deskundig personeel, al weg/niet bezet. Er zijn overigens al enkele landen in EUR die nergens meer INT tickets aan een statie/loket verkopen.

TIP/Hint; je kan dat ding ook als paper ook nog bij enkele andere buroś kopen-zelfs zonder extra verzendkosten en met goede service, zoals treinreiswinkel. Die runnen ook een online INT ticket site genaamd happyrail.

En als dat je ook nog te gortig is; de DB verkoopt het graag, kan er met hetzelfde groots gemak Wohnland Niederlande opzetten en ReiseZentren als Aachen (zelfs zonder extra kosten te bereiken met elk NS/chip-abo) of de Agentur in Gronau (idem dito zo te bereiken), dat is vanaf Brabant al weer ´ne stukske naderbij.

NMBS kan het ook nog-maar dat is een opslag van 7 eur voor winketverkoop. Turnhout doet het niet meer, wel Antwerp of Hasselt

Ga je wel meer met IR op reis (net als ik nu, en met de paper versie-omgeruild omdat vorig jaar in duigen viel) en kan je wat vooruitplannen-er zijn 4/5x per jaar een week of wat extra promotie met 10 of 15% korting, dus dat scheelt weer-of je kan dan bvb extra dagen kopen voor dezelfde prijs.

Besef wel dat die kaart gewoon een ONding is in FR en ES vanwege de steeds noodzakelijke extra bij te betalen en soms hardstikke moeilijk te krijgen REServaties voor TGV e.d. En de DB excelleert nog meer als anders al gebruikelijk in eindeloze Verspätung en Zugausfall.

Een apart forum-in alle talen te googeln is raildude met veel nuttige info. Maar ook daar zie je al een jaar of 2 vrijwel enkel vragen over die app en van erge jonkies zonder ervaring.

Reageer