Aansluitend kaartje met 9 euro ticket voor over de grens bij Venlo? | NS Community
beantwoord

Aansluitend kaartje met 9 euro ticket voor over de grens bij Venlo?


Ik ga volgende week met de trein vanaf Venlo Duitsland in, en wil gebruik maken van het 9 euro ticket. Mijn vraag is of je bij Venlo een aansluitend kaartje moet kopen voor net over de grens, zo ja hoe en wat? Ik heb gezien in andere topics dat dat wel moet bij Arnhem, en dat je daar voor een langere rit moet kopen dan net over de grens (Emmerich ipv Elten) wat veel duurder is. Maar hoe zit het met Venlo? 

icon

Beste antwoord door Thom 16 June 2022, 19:09

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je kan ook net zo goed blijven zitten in die EB-RE13 and dan in DUS overstappen op een RE tot Múnster. 

Bedankt voor alle info. Niet in Viersen overstappen? Is er een voordeel om in Dusseldorf (DUS?) over te stappen. Een klein station is overzichtelijker waarschijnlijk en gemakkelijker over te stappen misschien. 

Ik zie geen reden waarom het beter zou zijn om in Düsseldorf over te stappen, tenzij de trein richting Münster vertraagd is en de overstap in Viersen niet haalbaar was vanuit Venlo.

De RE naar Münster (RE2) vertrekt een paar minuten voordat de trein uit Venlo aankomt in Düsseldorf en sluiten dus niet op elkaar aan. De eerstvolgende trein vertrekt bijna een uur later. 

Als je in Viersen de overstap op de RE42 mist vertrekt de eerstvolgende ook een uur later, maar je bent wel bijna een kwartier eerder in Münster dan als je via Düsseldorf hebt gereisd.

 

Vanuit Horst-Sevenum kan je het beste in de voorste deur van het laatste wagon instappen (in de rijrichting). Ook in Venlo moet je helemaal achterin instappen op de RE13. Zowel Venlo als Viersen hebben maar één trapopgang die zich aan de achterzijde van de trein bevindt. Bij de terugreis in Viersen dus helemaal voorin (bij de trappen) instappen om in Venlo sneller over te stappen. 

Reputatie 7
Badge

Mijn ervaring was dat de aansluiting in Viersen niet altijd gehaald wordt. En dat was pre-covid. Nu met al die chaos zal dat wel erger zijn.

Je kan ook net zo goed blijven zitten in die EB-RE13 and dan in DUS overstappen op een RE tot Múnster. 

Bedankt voor alle info. Niet in Viersen overstappen? Is er een voordeel om in Dusseldorf (DUS?) over te stappen.  

Ik zie geen reden waarom het beter zou zijn om in Düsseldorf over te stappen, tenzij de trein richting Münster vertraagd is en de overstap in Viersen niet haalbaar was vanuit Venlo.

De RE naar Münster (RE2) vertrekt een paar minuten voordat de trein uit Venlo aankomt in Düsseldorf en sluiten dus niet op elkaar aan. De eerstvolgende trein vertrekt bijna een uur later. 

Als je in Viersen de overstap op de RE42 mist vertrekt de eerstvolgende ook een uur later, maar je bent wel bijna een kwartier eerder in Münster dan als je via Düsseldorf hebt gereisd.

 

Vanuit Horst-Sevenum kan je het beste in de voorste deur van het laatste wagon instappen (in de rijrichting). Ook in Venlo moet je helemaal achterin instappen op de RE13. Zowel Venlo als Viersen hebben maar één trapopgang die zich aan de achterzijde van de trein bevindt. Bij de terugreis in Viersen dus helemaal voorin (bij de trappen) instappen om in Venlo sneller over te stappen. 

 

Bedankt loklok. Duidelijk. Het is vakantie dus geen probleem om te moeten wachten. En handig om van de deuren te weten. Station Venlo is me bekend van vroeger toen er nog geen liften, paaltjes maar wel een groot saai restaurant waren/was. Trappen zitten gelukkig nog op dezelfde plaats, woonde vroeger aan de andere kant van de Maas dus het was bussen en nu trein vanuit Horst-Sevenum. 

Mijn ervaring was dat de aansluiting in Viersen niet altijd gehaald wordt. En dat was pre-covid. Nu met al die chaos zal dat wel erger zijn.

Dat is geen probleem het is voor vakantie. Ik mis geen belangrijk overleg o.i.d. Bedankt in ieder geval.

Reageer