beantwoord

Aansluitende abonnementen NS en NMBS inchecken???

• 21 september 2017
  • 20 reacties
  • 553 Bekeken

Hallo,

Ik studeer sinds kort in België (Antwerpen) maar ik woon in Rotterdam. In Nederland heb ik vrij reizen t/m Roosendaal (studenten-OV). In België reis ik met een abonnement vanaf Roosendaal t/m zone Antwerpen.
Nu is mijn vraag of ik in Rotterdam in moet checken en dan in Roosendaal er uit moet om uit te checken (met de kans dat ik de trein mis)? Ik zou ook op Rotterdam met de OV door te poortjes kunnen en dan vervolgens op het perron weer uitchecken maar dan heb ik geen 'geldig' vervoersbewijs.
Via NS international kan ik geen ticket boeken met beide kortingen er op (100% korting in NL en traject vrij in BE).
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 september 2017, 10:37

@Tamzin Na een aantal keer vergeten uit te checken, ook met een abonnement, kan de kaart geblokkeerd worden, deze blokkade is bij de Servicebalie weer op te heffen.

@Antwerpsestudent Welkom op het NS Serviceforum. Het is een lastig probleem, maar een tekortkoming van de poortjes en het inchecksysteem in Nederland t.o.v. België. Een omwerkmethode, om extra reistijd te voorkomen door het uitchecken op Roosendaal en de trein dreigen missen, is het aanschaffen van een kaartje via NS International. Als je daar een ticket bestelt met 100% korting in Nederland en vrij reizen op een traject in België, krijg je een vrij zielig kaartje voor €0,00 maar deze heeft wel een QR-code waarmee je het poortje op Rotterdam kunt openen, en vervolgens zorgeloos kunt reizen. Is lastig en vervelend, maar wel de beste manier zonder teveel poespas op station Roosendaal.

Edit: Excuses, dit is niet meer mogelijk. Het onderstaande advies zal moeten worden opgevolgd.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3
U moet op het Nederlandse stuk ingecheckt zijn.
Reputatie 7
Badge +4