beantwoord

aantal kilometers van mijn treinreis

• 28 juli 2021
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb vorige weer een internationale treinreis gemaakt met mijn familie maar ik zou graag een routekaart maken van alle plaatsen waar de trein gestopt is en daarbij ook graag het aantal kilometers willen weten. Is er iemand die weet hoe ik dit kan doen en of kan helpen?

icon

Beste antwoord door bahnrider 28 juli 2021, 13:16

ALS je dat vaker van plan bent, probeer dan eens een Europe-wide Timetable (genaamd continental) van voorheen Th. COOk te krijgen, die heeft alle belangrijke lijnen met de ECHTE KMs ernaast van vrijwel heel EUR. De afstanden veranderen niet dus een ouwetje kan ook wel.

Voor sommige (maar ik heb nooit nagekeken voor wat wel/niet) biedt ook de planner van DB (Duitse spoor)- bahn.de, komt tegenwoordig meteen in /nl/ het ook wel eens.

Het hangt helemaal van het land af hoe grondig dit wordt bekend gemaakt aan het cliënteel-in veel landen worden de tarieven zeer nauwkeurig per KM berekend, in andere amper.

Zo doet bvb NS al enkele jaren niet meer aan Kms maar TE=TariefEenheden, die vaak min of meer wel zo'n beetje overeenkomen maar op sommige trajecten helemaal niet. met wat zoeken is die kaart op de site te vinden.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Misschien is het dan handig om je gereisde traject hier weer te geven?

Reputatie 6
Badge

ALS je dat vaker van plan bent, probeer dan eens een Europe-wide Timetable (genaamd continental) van voorheen Th. COOk te krijgen, die heeft alle belangrijke lijnen met de ECHTE KMs ernaast van vrijwel heel EUR. De afstanden veranderen niet dus een ouwetje kan ook wel.

Voor sommige (maar ik heb nooit nagekeken voor wat wel/niet) biedt ook de planner van DB (Duitse spoor)- bahn.de, komt tegenwoordig meteen in /nl/ het ook wel eens.

Het hangt helemaal van het land af hoe grondig dit wordt bekend gemaakt aan het cliënteel-in veel landen worden de tarieven zeer nauwkeurig per KM berekend, in andere amper.

Zo doet bvb NS al enkele jaren niet meer aan Kms maar TE=TariefEenheden, die vaak min of meer wel zo'n beetje overeenkomen maar op sommige trajecten helemaal niet. met wat zoeken is die kaart op de site te vinden.

Reputatie 6

Dat boekwerk heb ik wel eens in de boekhandel gezien. Vroeger kon je die aantallen kilometers opzoeken maar tegenwoordig is dat wat lastiger. Ook al omdat spoorboekjes niet meer verschijnen. Wel zijn vaak tabellen op pdf te achterhalen.

Reageer