beantwoord

Abellio tussen Arnhem - Emmerich-Elten

• 13 maart 2020
  • 25 reacties
  • 677 Bekeken

Ik heb tijdelijk een studententicket in de NRW en in Nederland. Echter, moet ik nog steeds 6 euro betalen voor de reis van Arnhem naar de Duitse grens.

Ook heb ik een keer gehad dat ik het NRW ticket had en een voordeelurenticket in Nederland. Maar dit laatste ticket kon slechts tot en met Zevenaar. Wat dus betekende dat ik geen ticket had voor het laatste station in Nederland en het eerste station in Duitsland(Emmerich-Elten), en wat zou betekenen dat ik nog steeds het volle tarief zou moeten betalen voor dit stukje van 7 minuten.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

icon

Beste antwoord door Danny NS 13 maart 2020, 10:14

Hoi Oguh, welkom bij de NS Community!

Heb je een Studentenreisproduct? Dan mag je al reizen tot de grens met Duitsland. Ik ben niet heel bekend met het studentenproduct in Duitsland, mag je daarbij ook niet gewoon vanaf de grens reizen?

Bekijk origineel

25 reacties

Hoi Oguh, welkom bij de NS Community!

Heb je een Studentenreisproduct? Dan mag je al reizen tot de grens met Duitsland. Ik ben niet heel bekend met het studentenproduct in Duitsland, mag je daarbij ook niet gewoon vanaf de grens reizen?

Klopt inderdaad. Ja daarmee ook. Het probleem is dan ook nog: waar moet ik uitchecken…?

Dat hoef je niet, als je in de trein stapt die Internationaal gaat reizen check je uit in Nederland. Dus start je jouw reis te Arnhem? Dan check je in bij de poortjes, en check je uit op het perron bij de overstapzuil. 

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u een Semesterticket? Het normale NRW-ticket is geldig van en naar Arnhem. Met de combinatie Semeserticket en de Nederlandse studentenkaart kunt u vrij reizen zonder bij te betalen, gesteld dat de kaarten geldig zijn. Ik doel hier op het tijdstip van reizen.

Gilt das Semesterticket als Fahrkarte für den RE 19 nach Arnhem Centraal und zurück?