beantwoord

aken als bestemming seizoenretour lukt niet

• 24 juli 2019
  • 10 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 4
  • Reisadviseur**
  • 252 reacties
Ik wil graag met een seizoensretour invullen met Aken als bestemming voor mijn reis-Argentinië. Ik kan er zelf nl heen op mijn weekend vrij. Helaas wordt Aken niet herkend.....klopt het dat dit niet kan? Tot welk station kan ik zelf doen en dan bijbetalen wellicht? Er was ooit een topic over maar die kan ik niet vinden.
icon

Beste antwoord door Robert B 24 juli 2019, 15:53

Dat is helaas de praktijk. Arriva geeft gewoon aan dat het mag, maar in het e-ticket systeem kan je Aken/Aachen (en de andere stations over de grens waar je met elke ov-chipkaart of e-ticket gewoon naar toe mag) helaas niet kiezen. Die ontbreken dus onterecht, en ook via Arriva zelf lukt net (nog) niet.

Bij dagkaartjes is dat geen enkel probleem natuurlijk (je hoeft dan geen stations in te voeren), maar bij enkele reizen en retourtjes (actiekaartjes of gewone losse kaartjes in e-ticket vorm waar een bestemming gekozen moet worden) dus wél.

Hier is een ander topic trouwens (vanaf het moment dat het technisch interessant wordt).

En er is nog een topic over met wat input van ontwikkelaars van het e-ticket systeem, maar die kan ik ook zo gauw niet vinden. Kwam er op neer dat het tijd nodig heeft, want wat als ik van Eindhoven naar Aken wil (eventueel met Samenreiskorting) en mijn ov-chipkaart ergens in Amsterdam heb laten liggen?
Bekijk origineel

10 reacties

Dat klopt, voor enkele reizen/retours en actietickets is Aken niet als bestemming te selecteren. Je kunt Eygelshoven-Markt kiezen en van daaruit een aanvullend ticket naar Aken aanschaffen bij Arriva.
Badge +3
Dat is helaas de praktijk. Arriva geeft gewoon aan dat het mag, maar in het e-ticket systeem kan je Aken/Aachen (en de andere stations over de grens waar je met elke ov-chipkaart of e-ticket gewoon naar toe mag) helaas niet kiezen. Die ontbreken dus onterecht, en ook via Arriva zelf lukt net (nog) niet.

Bij dagkaartjes is dat geen enkel probleem natuurlijk (je hoeft dan geen stations in te voeren), maar bij enkele reizen en retourtjes (actiekaartjes of gewone losse kaartjes in e-ticket vorm waar een bestemming gekozen moet worden) dus wél.

Hier is een ander topic trouwens (vanaf het moment dat het technisch interessant wordt).

En er is nog een topic over met wat input van ontwikkelaars van het e-ticket systeem, maar die kan ik ook zo gauw niet vinden. Kwam er op neer dat het tijd nodig heeft, want wat als ik van Eindhoven naar Aken wil (eventueel met Samenreiskorting) en mijn ov-chipkaart ergens in Amsterdam heb laten liggen?
Reputatie 7
Badge +2
Ik had datzelfde probleem. 1 dagkaart en 1 dagretour. Met dagkaart kon ik wel naar Aken, voor spoordeelwinkelretour moest aanvullend vervoersbewijs gekocht worden. (Info Spoordeelwinkel en ns_online) Online kan niet via Arriva, via NS international was toen alleen via Landgraaf een ticket naar Aken te boeken. Dus kijk voor aanvullende kaartjes naar alle Nederlandse stations tussen Heerlen en Aken.
Wij hebben gekozen voor inchecken met OV-chipkaart in Heerlen. Trein gaat 1x per uur, op tussengelegen stations stopt de trein te kort om aldaar in te checken. Extra kosten naast dagretour tussen 7,50 en 15 euro voor retour
Reputatie 4
Dank voor jullie snelle reacties en excuus voor mijn typfouten....ellendige automatisch aanvullen......enniewee wel heel vervelend dit. Als ik bij Arriva kijk kan ik wel een retourtje kopen maar niet met samenreiskorting. Mss gaan we dan maar gewoon naar Maastricht 😀
Badge +3
Mss gaan we dan maar gewoon naar Maastricht 😀
Dan vul Valkenburg in, want dan kan je ook nog een rondje maken via Heerlen als je dat wilt.
Reputatie 4
Yep, da s een goeie dankjewel!
Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk is het Euregioticket een alternatief. Daar kunt u niet alleen mee naar Aken, maar ook naar Düren, Heimbach, Monschau, Spa, Luik en Hasselt. Zie het kaartje. Geldig vanaf Roermond en daar verkrijgbaar. Geldig in alle bussen en regionale treinen in dit gebied.

Het is nauwelijks duurder dan een retour Aken voor één persoon.

Zeker in het weekend spotgoedkoop.

Met het Euregioticket reis je met 1 kaartje met de bus en de trein door het Euregio Maas-Rijngebied voor 19 euro per dag.

Voorwaarden

• Geldig voor 1 persoon, op de dag van afgifte/eerste check-in.
  • Geldig in alle lijnbussen in de Euregio Maas-Rijn. In Nederland geldig in alle Arriva-bussen in Zuid-Limburg tot en met de gemeente Roermond.
  • Geldig in de trein in Duitsland, België en Nederland op de vrijgegeven trajecten in de Euregio Maas-Rijn.
Reputatie 4
Tja, ik mag al ‘ gratis’ met Mn weekend vrij en voor partner heb ik al een seizoensretour. Nog eens 19 euro vind ik dan te gortig. En jammer dat he5 theoretisch gewoon kan, maar praktisch niet lukt.
Reputatie 7
Badge +4
Weet u wel zeker of u voor het vliegveld van Aken ook daadwerkelijk naar Aken moet? Mogelijk heeft u voor het vliegveld genoeg aan een Nederlands kaartje. Die van u volstaan. Het vliegveld Maastricht-Aachen ligt bij Maastricht.

https://www.maa.nl/mijn-reis/bereikbaarheid/
Badge +3
Te leuk om niet te delen...

https://twitter.com/rob_wijnhoven/status/1154133049929601031

NS webcare zegt:

Zover ik weet ligt Maastricht gewoon tussen Utrecht en Eindhoven en ligt Den Bosch onderin naast Valkenburg en onder Sittard. 😉 ^DT
Je zult er maar op afgerekend worden haha. Gelukkig die smiley erbij dus..

Reageer