beantwoord

als kind alleen reizen

• 24 februari 2020
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

hoi,

ik zou graag deze meivakantie als cadeau voor mijn vriendin naar Kopenhagen reizen met ons 2en. wij zijn allebei 14. We zouden graag op dnderdag 23 februari weggaan, aankomen op 24 februari en weggaan op 25 februari. maar nu is mijn vraag, is het überhaupt mogelijk om met onze leeftijd alleen binnen de EU te reizen.

Thomas

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 februari 2020, 20:39

Hallo thodrawing en welkom bij de NS Community,

Je dient officieel toestemming te hebben van je ouders hiervoor. Je kan op deze website meer informatie vinden over het reizen binnen de EU als minderjarige.

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo thodrawing en welkom bij de NS Community,

Je dient officieel toestemming te hebben van je ouders hiervoor. Je kan op deze website meer informatie vinden over het reizen binnen de EU als minderjarige.

Reputatie 5

Donderdag 23 februari? Over welk jaar hebben we het dan? 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat er niet februari maar april wordt bedoeld aangezien er wordt gesproken over meivakantie. Deze is in ieder geval van zaterdag 25 april t/m zondag 3 mei, maar scholen mogen met een week uitbreiden.  In april is de 23e wel op een donderdag. 

Badge +3

Klopt, staat ook op https://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2020.html#belangrijke_opmerkingen

Wel lekker lang dan, want dan doen de scholen op 4 mei natuurlijk een studiedag voor de leraren (dus ook gesloten) en hoef je pas 6 mei weer in de banken of voor de klas.

Of je ouders het leuk vinden als je dan gaat treinen? Vast wel, want 2 weken je kids (pubers?) thuis vermaken en/of opvang regelen is ook niet alles natuurlijk.

Reageer