beantwoord

Alternatief na wegvallen Thalys Lille

Reputatie 2
Nu de directe Thalys naar Lille uit de dienstregeling is weggevallen heb ik gekekene naar alternatieven. Dat valt niet mee: nu een stoptrein vanaf Antwerpen Berchem , veel andere reistijd en duurder ticket. Eerst Thalys brussel en dan naar Lille is nog veel duurder. Thalys was 29 enkel, soms zelfs 19 euro. Weet iemand alternatieven rond de 29 euro enkele reis? Dan houd ik me aanbevolen want ik vind het een enorm leuke stad.....
icon

Beste antwoord door Thom 10 februari 2019, 16:27

Ik weet niet of ik uw vraag goed begrijp, maar ik heb het over een alternatief van Antwerpen naar Lille. Geen TGV, en het is een gecombineerde trein met een deel voor Poperinge en een deel voor Lille. Relatief goedkoop, maar het is geen TGV-combinatie naar Parijs en/of Lille.
Het is wel een relatief goedkope manier om naar Lille te reizen, zeker als u gebruik maakt van de vele kortingsmogelijkheden in België. Het kost minder dan de minimumprijs van de TGV naar Lille van €29,00, maar het duurt wel langer. Er is geen sprake van een stoptrein vanaf Berchem in deze. Er zijn werkzaamheden dit weekend rond Centraal dit weekend en daarom is er sprake van vertrek vanaf Berchem.

U komt aan op Lille Flandres. De TGV van Lille naar Parijs vertrekt van Lille-Europe, dat is ongeveer vierhonderd meter verder. Ik neem aan dat dat niet uw bedoeling is. Verwar de twee stations niet. Vanaf Lille Flandres loopt u rechtstreeks het centrum in. Als u het er vooral om gaat om goedkoop met de TGV te rijden, helpt dit natuurlijk niet. 😉

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er gaat vanaf Antwerpen Centraal bijna elk uur een gecombineerde trein, richting Gent Mouscron-Lille/Poperinge, splitsen in Kortrijk. Kortingen hangen mede af van je leeftijd. In Mouscron is een relatief goedkoop kaartje naar Lille te koop. Het is een reguliere trein, geen TGV
Hou rekening met de staking tot 13 februari en werkzaamheden in Antwerpen.
Reputatie 2
Combi Parijs/Lille?
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet of ik uw vraag goed begrijp, maar ik heb het over een alternatief van Antwerpen naar Lille. Geen TGV, en het is een gecombineerde trein met een deel voor Poperinge en een deel voor Lille. Relatief goedkoop, maar het is geen TGV-combinatie naar Parijs en/of Lille.
Het is wel een relatief goedkope manier om naar Lille te reizen, zeker als u gebruik maakt van de vele kortingsmogelijkheden in België. Het kost minder dan de minimumprijs van de TGV naar Lille van €29,00, maar het duurt wel langer. Er is geen sprake van een stoptrein vanaf Berchem in deze. Er zijn werkzaamheden dit weekend rond Centraal dit weekend en daarom is er sprake van vertrek vanaf Berchem.

U komt aan op Lille Flandres. De TGV van Lille naar Parijs vertrekt van Lille-Europe, dat is ongeveer vierhonderd meter verder. Ik neem aan dat dat niet uw bedoeling is. Verwar de twee stations niet. Vanaf Lille Flandres loopt u rechtstreeks het centrum in. Als u het er vooral om gaat om goedkoop met de TGV te rijden, helpt dit natuurlijk niet. 😉
Reputatie 4
Vanaf Belgische stations zijn voordelige weekendretoers naar Lille te krijgen via Moeskroen of Tournai.

Thom: volgens mij vertrekken TGV's Lille-Parijs vanaf Flandres, overige TGV's gebruiken inderdaad Europe. Beide stations liggen heel dicht bij elkaar.
Reputatie 4
Ja die Thalys naar Lille was écht ideaal. Maar wel begrijpelijk dat hij is afgeschaft als je zag hoe rustig het altijd was in de treinen. Naar Disneyland zullen meer reizigers willen.
Reputatie 2
Dank voor jullie reacties! Mijn leeftijd is laten we zeggen middelbaar😀. Ik ken beide stations in Lille hoor en ken de verschillen dat is geen probleem. Ik kwam op Antwerpen Berchem omdat de reisplanner van NS internationaal die gaf. Maar ik zal eens gaan speuren op de Belgische site. Ja ik snap dat ie er uit is gehaald maar erg jammer. Ik ging zeker tweemaal per jaar een dagje naar Lille. Maar goed, das war einmal 😀
Reputatie 4
De overstappen die NS International aanraadt in België zijn regelmatig niet de meest logische.
Het kan vaak verstandig zijn zelf een beetje te puzzelen met bijvoorbeeld de NMBS reisplanner.
Dit geldt uiteraard alleen voor de (normale) treinen zonder reservering.

Reageer