beantwoord

Alternatief voor Thalys behalve vliegen?

• 16 april 2018
  • 76 reacties
  • 2039 Bekeken

Reputatie 4
Is er een alternatieve trein of bus route om goedkoper te reizen van Vlissingen naar Parijs?
icon

Beste antwoord door Melvinhage 16 april 2018, 14:48

Ik heb alle opties even vergeleken.

Thalys is minimaal 70 euro voor een retour.
De bus naar Gent en de trein is 11,32 voor de bus. 65 voor reizen met de TGV (als die rijdt op die dag) of 110 euro voor de Thalys.
Flix bus breda ongeveer 40 euro.

Thalys of via Gent lijkt mij de beste opties.
Bekijk origineel

76 reacties

Reputatie 7
Badge
Dan kan je beter de bus pakken vanaf Rotterdam naar Parijs toe. Van Vlissingen gaat er volgens mij niks naar Paris toe. https://www.goeuro.nl/bussen_van_parijs_naar_rotterdam
Dus dan reis je eerst naar Rotterdam en vanaf daar pak je de bus naar Parijs toe. Kost ongeveer 19 a 23 euro. Zorg dat je zo vroeg mogenlijk boekt want dan is het goedkoper.
Beau voyage.
Deze vraag moet ik echt overlaten aan de community. Ik heb alleen verstand van treinreizen. Spijtig dat je niet gebruik wilt maken van de Thalys, maar succes met het uitzoeken, Melvin.
Reputatie 7
Badge
https://www.nsinternational.nl/nl/onze-bestemmingen/trein-frankrijk/trein-naar-parijs
Toch valt de prijs met de Thalys ook wel mee hoor. Het is ietsje duurder, 35 euro.
En je doet er maar 3 uur over met de Thalys. Met de bus doe je er namelijk iets van 6 uur over ofzo. En dat is best lang.
Badge +3
Je zou eens kunnen kijken naar vertrekken vanuit Gent. Helaas is Gent niet al te makkelijk bereikbaar vanuit Zeeland. Op zaterdag en zondag rijdt buslijn 50 van Middelburg naar Gent. In de zomer dagelijks.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_50_Middelburg_Station_-_Terneuzen_Busstation_Westerscheldetunnel

Vanaf Gent-Dampoort (waar ook bus 50 stopt) kun je ieder uur naar Lille-Flandres. Vanaf Lille-Flandres of Lille-Europe kun je met de TGV naar Paris-Nord.

Als je op korte termijn naar Parijs wilt reizen dan zou ik de berichtgeving over de stakingen bij de SNCF goed in de gaten houden. Thalys heeft vooralsnog weinig uitval.
Reputatie 4
Die bus van Middelburg naar Gent reed vorig jaar in de Juli en Augustus elk uur. Ik weet niet 100% zeker of dat dit jaar ook zal zijn.

Het valt mij op dat de Thalys soms goedkoper is vanaf Rotterdam naar Parijs dan met overstappen in Roosendaal en Antwerpen/Brussel.
Reputatie 4
Een andere optie is met de flixbus vanuit Brugge, 1x per dag om 09:15.
V 06:45 veerhaven Vlissingen
A 07:07 aankomst Breskens
V 07:14 bus 42 tot Brugge
A 08:43 Brugge station.
V 09:15 flixbus achterkant station (andere kant stationshal en bij voorkeur om 09:00 melden bij de chauffeur)
A 13:55 in Parijs.

De terugweg is helaas niet mogelijk via Brugge
Reputatie 7
Badge +3
Het handigste is denk ik de trein naar Breda nemen en vanaf daar met Flixbus rechtstreeks naar Parijs. Flixbus rijdt twee keer per dag, eenmaal overdag en eenmaal 's nachts.
Reputatie 7
Badge
TS waarom wil je eigenlijk niet met de Thalys gaan?
Reputatie 4
Ik wilde graag weten of er goedkopere alternatieven waren. Als het voordelig is ga ik wel met de Thalys.
Reputatie 7
Badge +3
Als je in het weekend of in de schoolvakantie met Thalys op reis wil wordt het een dure zaak. Daarnaast stopt Thalys nergens in Brabant dus vanuit Vlissingen is het ook onhandig om uberhaupt in die trein terecht gekomen. Thalys is eigenlijk alleen maar ingesteld op reizigers van/naar de Randstad.

Persoonlijk zou ik als je niet te veel wil betalen de nachtbus vanaf Breda nemen. Dat is niet alleen goedkoper dan de trein maar dat bespaart ook nog overnachtingskosten in Parijs.
Reputatie 7
Badge

Ik wilde graag weten of er goedkopere alternatieven waren. Als het voordelig is ga ik wel met de Thalys.

Oke dan. Met de Thalys is de reis in ieder geval wel korter.
Reputatie 4
De nachtbus is inderdaad een aantrekkelijke optie om een hotelovernachting te besparen.

Vlissingen Brugge is 3,15 voor de boot en 6 voor de bus.
Flixbus is ongeveer €25. Totaal 34,15
Reputatie 4
De nachtbus is inderdaad een aantrekkelijke optie om een hotelovernachting te besparen.

Vlissingen Brugge is 3,15 voor de boot en 6 voor de bus.
Flixbus is ongeveer €25. Totaal 34,15

Thalys is vanaf 35 euro en een retour voor 70 als is in niet in het weekend terug ga.
Het scheelt niet veel.
Reputatie 7
Badge +3
Dat "vanaf" moet je wel voorzichtig mee zijn. Dan moet je wel ver van tevoren boeken en dan zijn er meestal maar een paar kaartjes voor dat tarief. Je zit zo op het drievoudige.
Reputatie 4
Ik heb alle opties even vergeleken.

Thalys is minimaal 70 euro voor een retour.
De bus naar Gent en de trein is 11,32 voor de bus. 65 voor reizen met de TGV (als die rijdt op die dag) of 110 euro voor de Thalys.
Flix bus breda ongeveer 40 euro.

Thalys of via Gent lijkt mij de beste opties.
Reputatie 4
De TGV heeft volgens mij vaste tarieven of heb je nog vroegboek korting?
Reputatie 7
Badge +3
Het werkt bij Thalys (als ik het wel heb) met vaste aantallen tickets in iedere prijscategorie. Boek je wat later dan zijn alle goedkopere tickets al lang op.
Reputatie 4
Het werkt bij Thalys (als ik het wel heb) met vaste aantallen tickets in iedere prijscategorie. Boek je wat later dan zijn alle goedkopere tickets al lang op.

Ik had het over de TGV niet over Thalys.
Is er een alternatieve trein of bus route om goedkoper te reizen van Vlissingen naar Parijs?
Vanuit Vlissingen kom je met de Ferry en Connexxion lijn 42 (€6,49) in Brugge

Vanaf Brugge en Gent rijden er bussen van Flixbus, Eurolines en Ouibus naar Parijs
De prijs van een rit is afhankelijk van de datum en varieert tussen €10 (met overstap) en €20
https://www.busradar.nl/zoek/?From=Vlissingen&Radius=50000&WithChangeover=true

Met een rijbewijs kun je zelfs voor maar£1 vanuit Brugge in Parijs komen...
https://www.driiveme.co.uk/partner/bruges_rungis.html
Badge +3
Vanaf Brugge kun je via Kortrijk en Lille naar Parijs. Dat kan vanaf ongeveer €44 euro. Tel daar de €6,49 bij op en je kunt voor ongeveer €50 euro van Vlissingen naar Parijs met regulier openbaar vervoer. De prijzen voor morgen zijn tussen de €44 en €51,20 van Brugge naar Parijs, zo'n 5 keer per dag. Van Brugge naar Parijs ben je zo'n 3 uur onderweg.
Reputatie 4
Ik reis gratis in NL. De bus naar Brugge heeft kaartjes voor het Belgische gedeelte die kosten 6 euro voor een retour.

Helaas heb ik geen rijbewijs.
Ik reis gratis in NL. De bus naar Brugge heeft kaartjes voor het Belgische gedeelte die kosten 6 euro voor een retour..
Met een lijnkaart (saldokaart) van De Lijn betaal je €1,60 per rit tussen Breskens en Brugge.
Reputatie 4
Ik reis gratis in NL. De bus naar Brugge heeft kaartjes voor het Belgische gedeelte die kosten 6 euro voor een retour..
Met een lijnkaart (saldokaart) van De Lijn betaal je €1,60 per rit tussen Breskens en Brugge.

Dat klopt maar die zijn alleen per 10 ritten te koop. Dus dan moet je 16 euro betalen.

Dat klopt maar die zijn alleen per 10 ritten te koop. Dus dan moet je 16 euro betalen.

Een los ticket bij de chauffeur van De Lijn kost inderdaad €3
ngeacht de afstand of het aantal overstappen.
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/ritkaarten-dagpassen/biljet-enkele-rit.html
Reputatie 4
Ouderwets zeg terwijl de Belgen wel een mobib kaart hebben voor abonnementen.

Reageer