beantwoord

Alternatief voor Thalys behalve vliegen?

Toon eerste bericht

76 reacties

Melvinhage schreef:

Ouderwets zeg terwijl de Belgen wel een mobib kaart hebben voor abonnementen.

"Vandaag gebruiken enkele honderdduizenden jaarabonnees de Mobib-kaart. Binnenkort begint de uitrol voor wie een maand- of een driemaandenabonnement heeft."
(Maar begin alsjeblieft met een nieuw topic, als je het over het "succes"
van de MOBIB OV-Chipkaart wilt hebben 😉 https://www.tijd.be/ondernemen/transport/de-lijn-zet-omstreden-reizigerstellingen-stop/10000186.html
Reputatie 2
Ik heb gekeken naar de reistijd. De snelste optie is in Rotterdam namelijk 4 uur 47. Met overstappen in Roosendaal, Antwerpen en Brussel net iets langer dan 5 uur en soms duurder dan met de Thalys vanaf Rotterdam.

In Brugge ben na 2 uur reizen met de boot en bus en als er een goede aansluiting heb je ongeveer 5 uur reistijd.
Reputatie 2
Wat is de snelste optie met een snelbus?
Reputatie 3
Melvinhage schreef:

De TGV heeft volgens mij vaste tarieven of heb je nog vroegboek korting?

Dezelfde prijs-structuur als Thalys. Hoe vroeger hoe goedkoper. Je zou ook kunnen kijken naar de IZY, de budgetvariant op de Thalys die tussen Brussel en Parijs rijdt. Doet er wel langer over.
Reputatie 7
Badge +2
@Melvinhage
De snelste is denk ik via Breda:
1.30 uur trein Vlissingen-Breda
5.30.uur bus Breda-Parijs
Melvinhage schreef:

Is er een alternatieve trein of bus route om goedkoper te reizen van Vlissingen naar Parijs?

Met de trein naar Breda, Rotterdam of Utrecht en dan verder met de bus (vanaf €18)
Reputatie 7
Badge
Met een bordje "Paris" liften is zeker uit de mode?https://www.shutterstock.com/video/clip-2527652-stock-footage-hitchhiking-young-adult-people-holding-board-with-various-texts-paris.htm
Reputatie 2
Ik ga niet liften dat is gevaarlijk.

Ik ga met de trein de besparingen met de bus zijn mij het niet waard door de extra reistijd en ongustige diensregeling.
Reputatie 2
Ik denk dat ik via Brugge met de TGC of via Rotterdam met de Thalys ga reizen.

Bedankt voor de tips.
Reputatie 2
Via Gent is niet handig dat kan namelijk niet elke dag.
Reputatie 2
Is het traject dat niet hoort bij de TGV of Thalys zonder beperkingen?
Reputatie 2
Laat die vraag maar ik weer het antwoord al.
Melvinhage schreef:

Is er een alternatieve trein of bus route om goedkoper te reizen van Vlissingen naar Parijs?

Met de IZY reis je al vanaf €10 met de trein van Brussel Zuid naar Parijs
http://www.izy.com/nl/

Reputatie 2
De IZY reidt vroeg kan je een trein van 10 uur halen. Naar brussel duurt ongeveer 3 uur. Iets langer reizen vind ik geen probleem.
Melvinhage schreef:

De IZY reidt vroeg kan je een trein van 10 uur halen. Naar brussel duurt ongeveer 3 uur. Iets langer reizen vind ik geen probleem.

Neem de ferry van Vlissingen (05:45) naar Breskens (06:07) €2,62 met OV Chipkaart
Vervolgens lijn 42 van Breskens (06:14) naar Brugge (07:36) €3,87 / €1,60
En dan de rechtstreekse trein van Brugge (07:58 ) naar Brussel Zuid (08:54)
De IZY vertrekt van maandag t/m donderdag om 10:28 en op vrijdag om 10:00 uur
Reputatie 2
De boot kan bij hele hard wind en mist uitvallen. Ik wil niet hebben dat de boot straks uitvalt en ik mijn geld voor de treinkaarten kwijt ben.

Hebben de stakingen van de stakingsverslaafde Fransen veel effect op de Thalys?

Toen de trein over de oude route ging kon je overstappen in Antwerpen centraal op de Thalys. Nu krijg ik met de NS international die optie niet meer. Kan het goedkoper om het kaartje naar een Thalys station los te kopen?
@melvinhage
Heb vertrouwen in de boot. Dat ding is vaker op tijd dan de trein tussen Vlissingen en Roosendaal.
Reputatie 2
Treinspotter123 schreef:

@melvinhage
Heb vertrouwen in de boot. Dat ding is vaker op tijd dan de trein tussen Vlissingen en Roosendaal.

Daar geef ik je gelijk in. Het viel mij op toen ik gister naar Breda ging dat de app al aangaf dat de overstap niet haalbaar was terwijl ik het makkelijk kon halen.
Reputatie 2
De optie via Gent is alleen beschikbaar in Juli en augustus meestal als die pas gaat rijden heb je nog net je gratis rijden of net niet meer.

De IZY lijkt mij wel wat.
De optie via Brugge lijkt mij de best optie omdat je bijna elk uur kan gaan.
Helemaal met de bus lijkt mij niks door de langere reistijden en de ongunstige dienstregeling.
Qua prijzen is niet heel veel verschil als je de bussen buiten beschouwing lijkt.

Ik vind het heel vreemd dat de Thalys nemen in Rotterdam soms 5 euro goedkoper is dan reizen via roosendaal en overstappen in antwerpen en dan weer in Brussel.
Reputatie 7
Badge +2
@Melvinhage
Weet je eigenlijk wel wat je wil? Ik krijg langzamerhand de indruk van niet.
Reputatie 2
Tamzin schreef:

@Melvinhage
Weet je eigenlijk wel wat je wil? Ik krijg langzamerhand de indruk van niet.

Ik neem waarschijnlijk de optie om via Brugge en Kortrijk met de TGV te reizen.
In ieder geval weten we dat Melvin naar Parijs wil. 😃
Reputatie 2
Ik wil naar Parijs met de trein. Ik wil niet met een touringbus die er uren langer over doet of alleen heel laat of vroeg rijdt.

Ik denk dat het best is om met de trein met de bus te reizen. Via Gent is geen handige optie omdat als die bus rijdt je studenten OV niet geldig is of alleen 40% korting.
Reputatie 2
Ik denk dat nu wel voldoende weet over alle reisopties bedankt voor de hulp.
Reputatie 2
Met de gewone Thalys kan ook vanaf Rotterdam dat is een kwartier sneller dan via Brugge en met minder overstappen.

Ik zie het wel tegen die tijd. Misschien de heen weg via Brugge en terug via Rotterdam.

Reageer