beantwoord

Amersfoort - Bad Bentheim, 1ste klas met een altijd vrij abonnement 2de klas

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ben toch wel benieuwd hoe ze dat dan doen als je een plaats reserveert.
Reputatie 7
Badge +4
Als iets niet mag, kun je het ook niet adviseren.
De klasse staat op het internationale kaartje vermeld.

Ik zou trouwens voorzichtig zijn met die toezegging van de boete betalen als het om een reis met de ICBrussel gaat, dan is je fooienpot snel op.😇

Ik beunde in mijn studentenjaren bij als taxichauffeur in Groningen. Overdag naar het Academisch Ziekenhuis en in de weekends bracht ik de klanten naar bestemmingen, waar ik mijn moeder indertijd maar niet over vertelde. Het was wel zeer lucratief, dan kon ik weer een avond stappen. Dus wie weet valt het ook best wel mee met de fooienpot van je.😇
Reputatie 1
Ik vermoed dat als je je internationale ticket laat zien in NL (vanaf Amersfoort) en je toevallig 1e klas zit (dat zal ook wel op het ticket zelf staan?) en een conducteur gaat vragen naar je Altijd Vrij, die er een probleem zal van maken.

Oké, het is woensdagochtend en spits, maar je hebt in ieder geval dus een 2e klas abonnement Altijd Vrij.

Dan moet je misschien verkassen naar de 2e klas tot de grens... Want dat doen ze tenslotte ook (bijna altijd) met studenten en mensen met actiekaartjes en zo, die 'zogenaamd' niet weten dat ze onterecht 1e klas zitten...

Het mag weliswaar niet, maar mocht je (alleen @Ludi) daar een heel onwaarschijnlijke €50 'boete' voor krijgen, dan wil ik die wel op me nemen. 😴

Gevalletje theorie en praktijk dus, plus de 'super heldere' info die je (niet) krijgt bij het boeken.. ook al staat het vast wel ergens (dank @herrie).

Bedankt voor het aanbod maar laten we dat maar niet proberen (ik waardeer wel je meedenken en vriendelijkheid).

Ik blijf de NS (en NS international) maar een rare organisatie vinden als het om duidelijkheid en tarief voorwaarden gaat, zeker wat betreft de website! Als het voor mij, een redelijk ervaren NS reiziger, al compleet onduidelijk is dan sla je plank echt volledig mis!

Gelukkig dat @Denice NS behulpzaam was en is mijn ticket zonder extra kosten geannuleerd. Ik reis wel zonder gedoe t/m Bad Bentheim in de 2de klasse en reis daarna verder eerste klas naar Hamburg.
Reputatie 7
Badge +4
Tot Bentheim tweede klas was daarom hierboven ook mijn advies. U heeft wel een tweede klas kaartje nodig tot Bentheim, geldig in de ICBerlijn en niet bedoeld voor het Duitse stoptreintje. Als u het vaker reist, overweeg dan een Bahncard 25. De driemaandelijkse had waarschijnlijk al uit gekund
Reputatie 1
Tot Bentheim tweede klas was daarom boven ook mijn advies. U heeft wel een tweede klas kaartje nodig tot Bentheim, geldig in de ICBerlijn en niet bedoeld voor het Duitse stoptreintje. Als u het vaker reist, overweeg dan een Bahncard 25.

Dit heb ik gedaan, 6.50 per enkele reis. Ik ga even berekenen wanneer het voordeliger is om een Bahncard 25 te nemen. Dank voor het advies.
Reputatie 7
Badge +4
https://www.bahn.de/p/view/bahncard/ueberblick/probebahncard.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0004_ProbeBCJun2018_LinkeNavigationLink_LZ01

De Probe Bahncard is voor drie maanden. Bahncard 25 tweede klas kost 20 euro en die heb je er met een langere reis al uit.

Let wel op, een Bahncard 50 geeft geen 50 maar 25 procent korting op de Sparpreis en Supersparpreis

Reageer