beantwoord

Amsterdam-Berlijn: Negatieve test uitslag voor boarden nodig?

• 11 March 2021
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

Ik vertrek zondag met de trein van Amsterdam naar Berlijn en ben al een aantal uur bezig met de exacte regels achterhalen voor negatieve testen en Duitsland inreizen… Op de website van de Duitse Federal Foreign Office las ik “Travellers who have visited any other risk area (neither high incidence area nor virus variant area) during the ten days prior to entry into Germany must be in possession of a test result no later than 48 hours after entry and present it to the competent authorities upon request.”

Dat zou betekenen dat ik me net voor vertrek kan laten testen in Nederland en de uitslag krijg zodra ik al in quarantaine in Berlijn zit.

Nu ben ik echter toch bang dat ik onderweg gestopt ga worden. Is het verplicht om voor het instappen van de trein en/of tijdens het reizen met de trein en/of bij aankomst op Berlin Hbf ook al een negatieve test uitslag te kunnen laten zien? Zo ja, hoe oud mag deze test zijn en welk moment wordt aangehouden voor hoe oud deze test is (bij instappen max 48 uur, bij de grens overgang max 48 uur of bij aankomst op Berlin Hbf max 48 uur)? En waar kan ik dit officieel terug lezen?

Heel veel dank van een compleet verwarde reiziger… 

icon

Beste antwoord door Vareo 11 March 2021, 09:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge

Voor het instappen zijn er geen controles en het treinpersoneel zal ook niet naar uw testuitslag vragen. Tijdens de stop in Bad Bentheim kan de polizei wel naar uw testuitslag vragen en die moet uiteraard negatief zijn. 

Reageer