Skip to main content

DB heeft de naam van de nieuwe Talgo-treinen omgedoopt in ICE-L, waarbij de L staat voor long distance. Omdat het tarief voor ICE-treinen gemiddeld hoger ligt dan voor IC-treinen is de verwachting dat de tickets van/naar Berlijn daardoor ook wat duurder zullen worden dan voor de huidige IC. Ook betekent het dat de treinen in Nederland gaan rijden onder de ICE-vlag en daarmee voor binnenlandse reizigers tussen Amsterdam en Hengelo toeslagplichtig  worden.

Het is dat bedoeling dat de ICE-verbinding Amsterdam-Berlijn in december 2023 van start gaat. 

@Henkpeetersen

Het aspect van de asdruk is al jaren geleden bekeken en door ProRail niet als een probleem beoordeeld. Er werd toen al vooral voor vertraging gevreesd vanwege de bureaucratie bij de toelating door de rijstebrij aan vereiste documenten . 

https://www.treinreiziger.nl/vertraging-dreigt-voor-nieuwe-treinen-voor-ic-berlijn/

Mooie toevoeging, ik zag in de comments wat stukjes met een hoog Tamzin-gehalte.


Reageer