beantwoord

Amsterdam-Brussel met overstappen in Rotterdam

• 8 december 2018
  • 6 reacties
  • 196 Bekeken

Hallo,
ik wil van Amsterdam naar Brussel reizen. Op NS.nl zie ik een goede optie met overstappen in Rotterdam, maar als ik naar ns-international website gaan, zie ik deze optie niet. Daar alleen Intercity Brussels ticket beschikbaar is. Het is 25 EUR, goedkoper dan reis met OV-chipkaart tot Rotterdam + ticket Rotterdam Brussel. Is Intercity Brussel ticket geldig ook voor treinen binnen Nederland?
icon

Beste antwoord door Thom 8 december 2018, 14:05

En 18.22 met een overstap in Rotterdam? Het is even het perron oversteken. De prijs verandert niet. Vaak is er voordeel te behalen in combinatie met een actiekaartje. Het loont vaak ook te kijken naar kaartjes in België en eveneens bij B-Europe.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge
Waarom zou je een reis met overstap maken als je ook rechtstreeks vanuit Amsterdam kunt?
Omdat tijd van deze reis veel meer geschikt is. Er zijn 2 Intercity Brussels treinen, om 17:25 en om 19:25, maar ze zijn te vroeg of te laat voor mij
Reputatie 7
Badge +4
En 18.22 met een overstap in Rotterdam? Het is even het perron oversteken. De prijs verandert niet. Vaak is er voordeel te behalen in combinatie met een actiekaartje. Het loont vaak ook te kijken naar kaartjes in België en eveneens bij B-Europe.
Ja, precies
Reputatie 5
Waarom zou je een reis met overstap maken als je ook rechtstreeks vanuit Amsterdam kunt?
Ik denk dat dit een overstap is op de nieuw geplande internationale trein vanuit Den Haag, vandaar dat het qua tijden beter uit kan komen.

Het is in elk geval geen enkel probleem trampam, en de IC Direct is ook gratis met internationaal ticket. Het tariefbeleid is voor de IC Brussel inderdaad heel anders dan voor binnelandse reizen. Soms werkt dat (zoals bij jou) in het voordeel, al zul je op internet vooral klachten lezen 😉 Maar goed, dat hoort een beetje bij ons Nederlanders.
Ok, dank u wel allemaal!

Reageer