beantwoord

Aparte reisadviezen ns international

• 23 augustus 2020
  • 15 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 5

Als ik bijvoorbeeld en reisadvies vraag van Vlissingen naar Brussel centraal dat geeft de app soms app dat je via Rotterdam kan reizen terwijl dat ongeveer een uur om is.

Waarom is dat?

Is het toegestaan om zo ver om te reizen?

icon

Beste antwoord door iMark 23 augustus 2020, 10:45

De reisplanner kijkt naar verschillende mogelijkheden. De reis via Rotterdam wordt als comfortabeler beschouwd omdat je maar één keer hoeft over te stappen. Wanneer je vanaf Rotterdam met Thalys reist naar Brussel Zuid dan is de reis via Rotterdam zelfs 8 minuten sneller dan reizen via Roosendaal en Antwerpen-Centraal.

Als je naar de prijzen van de tickets kijkt zul je zien dat je wel moet betalen voor de omweg via Rotterdam.

Hou je er wel rekening me dat reizen naar de provincie Antwerpen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden afgeraden voor niet-noodzakelijke reizen en dat je bij terugkeer in Nederland 10 dagen in quarantaine moet?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De reisplanner kijkt naar verschillende mogelijkheden. De reis via Rotterdam wordt als comfortabeler beschouwd omdat je maar één keer hoeft over te stappen. Wanneer je vanaf Rotterdam met Thalys reist naar Brussel Zuid dan is de reis via Rotterdam zelfs 8 minuten sneller dan reizen via Roosendaal en Antwerpen-Centraal.

Als je naar de prijzen van de tickets kijkt zul je zien dat je wel moet betalen voor de omweg via Rotterdam.

Hou je er wel rekening me dat reizen naar de provincie Antwerpen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden afgeraden voor niet-noodzakelijke reizen en dat je bij terugkeer in Nederland 10 dagen in quarantaine moet?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

@iMark : In onderstaand topic heeft Melvin precies dezelfde vragen gesteld en heeft hij daar ook antwoord op gekregen. Ik zou @Melvinhage toch eens kritisch gaan kijken wat je nu met al je reacties aan het veroorzaken bent op dit forum. Volgens mij heel veel vervuiling van diverse topics.

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/negatief-reisadvies-antwerpen-65949

Reputatie 5

@iMark : In onderstaand topic heeft Melvin precies dezelfde vragen gesteld en heeft hij daar ook antwoord op gekregen. Ik zou @Melvinhage toch eens kritisch gaan kijken wat je nu met al je reacties aan het veroorzaken bent op dit forum. Volgens mij heel veel vervuiling van diverse topics.

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/negatief-reisadvies-antwerpen-65949

Dit is een hele andere vraag.

Reputatie 7
Badge +3

Dat was inderdaad een andere vraag. De vragen die @Melvinhage stelt lijken veel op elkaar dus ik kan me de verwarring wel voorstellen. 

In de beantwoording heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om te wijzen op de laatste stand van zaken op het gebied van het maken van niet-noodzakelijke reizen naar België: geen niet-noodzakelijke reizen naar de Provincie Antwerpen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Ook de omweg via Rotterdam is in een ander topic van Melvin al aan de orde geweest. Ik heb helaas een fotografisch geheugen. Kan het alleen niet zo snel terugvinden tussen al die oneliners van Melvin. 

Hoi Melvinhage! 

Ik zie dat je inmiddels van een antwoord bent voorzien, maar ik heb je laatste reactie wel een beetje aangepast. Ondanks dat je het ergens niet mee eens bent of een reactie niet zo prettig vind, blijven wij wel respectvol naar elkaar. We gaan elkaar dus niet beledigen. In dit geval laat ik het je hier weten en geef ik je hier geen waarschuwing voor, maar denk er wel om. ​​​

Melvin mag mij best z…..d noemen. Ik ben het natuurlijk ook wel een beetje. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Nog een vraag aan @Melvinhage. Is je vraag in dit topic inmiddels beantwoord? Als een vraag beantwoord is dan is het wel zo duidelijk wanneer de vragensteller even aangeeft dat zijn/haar vraag beantwoord is.

Reputatie 5

Ja ik weet genoeg

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan.

Reputatie 6

Qua afstand is Vlissingen-Roosendaal-Antwerpen-Brussel het meest logische maar het is ook de langzaamste verbinding. Dat je reis-adviezen krijgt via Rotterdam met de Thalys is best wel vervelend aangezien je zo op hoge kosten wordt gejaagd.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom is dat vervelend? Je hebt als consument iets te kiezen. De reisplanner laat transparant alle mogelijkheden zien, met de daaraan verbonden kosten.

Reputatie 5

80 euro voor een enkele reis met de thalys naar Brussel zuid. Ik denk dat niemand dat doet.

Reputatie 6

Blijkbaar wel. Want als er alleen goedkope tarieven verkocht worden dan is Thalys zo failliet. Ik denk dat vooral zakenlui die hogere tarieven betalen. 

Reputatie 5

Ik heb 70 euro betaald voor een retour naar Parijs. Dan is 80 euro voor een enkele reis naar Brussel wel veel. En dan stopt die thalys niet eens in centraal. 

Reageer