beantwoord

App van NS INTERNATIONAL werkt niet

• 2 januari 2020
  • 17 reacties
  • 1238 Bekeken

Ik probeerde vandaag, zoals altijd, mijn treinticket naar België in de NS INTERNATIONAL app te laden. Hij geeft steeds een foutmelding, en ik kan ook niet inloggen.  

Dit is al een paar dagen onmogelijk. Heeft u een oplossing? Normaal werkt het wel, en hoef ik ook niet in te loggen om mijn tickets te importeren. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 januari 2020, 14:44

Goedemiddag 1990valentina en welkom bij de NS Community!

Ik heb gisteravond meegekregen dat er helaas een storing gaande was in de NS International app waardoor tickets niet geladen kunnen worden. Blijkbaar is het nog steeds niet opgelost. Ik wil je in dit geval adviseren om contact op te nemen met mijn collega's van NS International voor alternatieven hoe je het ticket alsnog kan krijgen. Via deze pagina vind je alle opties.

Bekijk origineel

17 reacties

Goedemiddag 1990valentina en welkom bij de NS Community!

Ik heb gisteravond meegekregen dat er helaas een storing gaande was in de NS International app waardoor tickets niet geladen kunnen worden. Blijkbaar is het nog steeds niet opgelost. Ik wil je in dit geval adviseren om contact op te nemen met mijn collega's van NS International voor alternatieven hoe je het ticket alsnog kan krijgen. Via deze pagina vind je alle opties.

Reputatie 7
Badge +4

Probeer anders de  Belgische site.  b-europe.com.

Badge +3

Als het niet lukt om het ticket te importeren dan kan je het ook uitprinten of als PDF tonen op je telefoon.

Reputatie 5

Ik print ze liever uit op papier. Die apps zijn zo onbetrouwbaar.

5 maanden later en de app werkt nog steeds niet goed. Ik heb wel een ticket kunnen laden, maar kan niet het overzicht van mijn reis openen. Ik snap dat je tickets ook kunt uitprinten, maar als die app niet goed werkt, is het dan niet beter om hem uit de app store te halen?? Of repareer dat ding... Maar dit komt nogal amateuristisch over.

Reputatie 6
Badge

5 maanden later en de app werkt nog steeds niet goed. Ik heb wel een ticket kunnen laden, maar kan niet het overzicht van mijn reis openen. Ik snap dat je tickets ook kunt uitprinten, maar als die app niet goed werkt, is het dan niet beter om hem uit de app store te halen?? Of repareer dat ding... Maar dit komt nogal amateuristisch over.

Werkt hier prima, dus waarom zou je het uit de app-store halen?
Heb je al naar jouw telefoon gekeken? Mogelijk heb je een corrupt bestand in je cache zitten. Dus wis je cache eens.

Reputatie 7
Badge +3

@MH57begrijp ik goed dat je een ticket van Nederland naar België gekocht? Check van te voren wat de Corona maatregelen zijn. Op dit moment worden Nederlanders niet toegelaten in België.

Heb je al naar jouw telefoon gekeken? Mogelijk heb je een corrupt bestand in je cache zitten. Dus wis je cache eens.

Ik geloof zeker dat het op veel telefoons wel zal werken, maar ik heb weinig zin om allerlei technische dingen met mijn telefoon te gaan doen. Ik heb een hele standaard Android telefoon waarop de app m.i. zou moeten werken. Ook de helpdesk geeft aan dat er problemen zijn met de app …. 
Ik verwachtte min of meer dat een app van een organisatie als de NS redelijk fout-proof zou zijn, en dat valt mij dus tegen.

Reputatie 6
Badge

Ik geloof zeker dat het op veel telefoons wel zal werken, maar ik heb weinig zin om allerlei technische dingen met mijn telefoon te gaan doen. Ik heb een hele standaard Android telefoon waarop de app m.i. zou moeten werken. Ook de helpdesk geeft aan dat er problemen zijn met de app …. 
Ik verwachtte min of meer dat een app van een organisatie als de NS redelijk fout-proof zou zijn, en dat valt mij dus tegen.

Dat iets fout-proof zou kunnen zijn weerhoudt niet dat je eigen telefoon een bitje omver kan schoppen? Probeer dat eerst eens, zou ik zeggen.

Ik verwacht van ene goed gebouwde app dat er een duidelijke foutcode komt en niet een vage mededeling als “De gegevens van deze boeking kunnen op dit moment niet worden ververst.”
Een bericht dat vervolgens permanent blijkt te zijn: al drie weken ditzelfde bericht.

Inmiddels heb ik zelfs al dat gedoe gedaan met cache legen, alle gegevens verwijderen, app verwijderen app opnieuw installeren. Kortom een dik uur later, en hetzelfde bericht.

I rest my case: de NS International app heeft misschien ooit goed gewerkt, maar wordt slecht of niet onderhouden. Ik ga hem verwijderen.

Reputatie 6
Badge

Wat voor versie van je OS heb je?

Misschien is je apparaat te oud?

Het nut van een forum is dat je ergens mee geholpen wordt, en niet zozeer dat alles wat ik hier aangeef in twijfel wordt getrokken en er voornamelijk verdedigend richting die wordt gereageerd.
Ik heb een modern toestel (Nokia 3.1, krap een jaar oud, Android 9.0) Zelfs de hulplijn van de NS geeft aan dat er problemen zijn met de app, zelfs de melding die ik krijg geeft aan dat er (tijdelijke!!) problemen zijn.
De conclusie dat het tijd wordt om die app aan te pakken is voor mij nuttiger dan ‘de brenger van het slechte nieuws’ om zeep proberen te helpen ;-)    

Reputatie 6
Badge

Het nut van een forum is dat je ergens mee geholpen wordt, en niet zozeer dat alles wat ik hier aangeef in twijfel wordt getrokken en er voornamelijk verdedigend richting die wordt gereageerd.

Ik ken jou niet, en ik heb vaak mensen gezien die oude telefoons/tablets hadden waardoor app’s niet naar behoren functioneerden. Dus zo gek is mijn hulpvraag helemaal niet.

Balen dat de app op jouw toestel niet naar behoren werkt. Heb je hem er al eens afgehaald en opnieuw erop gezet? 

De cache wissen helpt ook wel eens, wat Aar ook al aangeeft. 

Balen dat de app op jouw toestel niet naar behoren werkt. Heb je hem er al eens afgehaald en opnieuw erop gezet? 

De cache wissen helpt ook wel eens, wat Aar ook al aangeeft. 

Misschien het topic eerst even lezen Rizana alvorens zo’n reactie te schrijven:

Ik verwacht van ene goed gebouwde app dat er een duidelijke foutcode komt en niet een vage mededeling als “De gegevens van deze boeking kunnen op dit moment niet worden ververst.”
Een bericht dat vervolgens permanent blijkt te zijn: al drie weken ditzelfde bericht.

Inmiddels heb ik zelfs al dat gedoe gedaan met cache legen, alle gegevens verwijderen, app verwijderen app opnieuw installeren. Kortom een dik uur later, en hetzelfde bericht.

I rest my case: de NS International app heeft misschien ooit goed gewerkt, maar wordt slecht of niet onderhouden. Ik ga hem verwijderen.

Indien er problemen ondervonden worden met de NS International app wil ik jullie verzoeken om dit ook aan te geven bij de ontwikkelaars. Dit kan in de app zelf door op "Meer > App ondersteuning > Contact met de ontwikkelaars > Probleem in de App (bug)” te klikken.

Reputatie 6
Badge

Het kan natuurlijk ook aan een combinatie van diverse factoren van je telefoon liggen, bepaalde apps die in de weg liggen of een setting die niet goed is.

Reageer