beantwoord

Bahn.de heeft geen directe knopje voor geld terug vrage bij vertraging

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 6
Badge +1
@Secuur die formulieren zijn van DB dus heeft NS niet liggen. Met een link naar de website had men daar wel snel die formulieren op internet kunnen vinden. Had je die bij je?
Bij de meeste bibliotheken kun je gebruik maken van computers en (tegen betaling) printen.
Maar mogelijk kan @Emma NS je helpen.
Reputatie 3
Overigens is het ook nog van belang of de trein naar Utrecht die vertraagd was ook bij DB geboekt was. Als daar gewoon met een NS-kaartje of OV-chipkaart gereisd is en het DB-ticket pas vanaf Utrecht gekocht is kun je fluiten naar je geld daarvan: die trein was immers gewoon op tijd. Enige wat je dan kunt krijgen is een beetje van NS (bij >30 minuten aankomstvertraging in Utrecht).
Reputatie 6
Badge +1
dennistd schreef:

Overigens is het ook nog van belang of de trein naar Utrecht die vertraagd was ook bij DB geboekt was. Als daar gewoon met een NS-kaartje of OV-chipkaart gereisd is en het DB-ticket pas vanaf Utrecht gekocht is kun je fluiten naar je geld daarvan: die trein was immers gewoon op tijd. Enige wat je dan kunt krijgen is een beetje van NS (bij >30 minuten aankomstvertraging in Utrecht).

Elders schreef hij dat zijn ouders uren op Utrecht cs hadden zitten wachten, inclusief de tijd dat ze extra vroeg op station waren, ik ga er vanuit dat zij daar op de trein van DB wachtten. TS geeft echter geen antwoord op mijn vragen mbt precieze vertraging.
Reputatie 5
Secuur schreef:

Maar dit is wel vreselijk oldskool dan. Dat zij nog zo ouderwets dingen verwerken.. dat is wel heel vreemd.
Lopen wij dan zo voor? Vergeleken hun? Maar wat ik ook raar vindt, is dat zij een nummer op hun pagina zetten, die niet wordt opgenomen

In Duitsland en de rest van Europa loop je gewoon even naar het loket en dan regelt de loketbediende het ter plekke. Snel en efficiënt.
Bij de NS loop je niet naar het loket, want het loket is er niet meer. Of als er een loket is, dan zegt de loketbediende "Post het maar op Feestboek".

Dus ja... Nederland loopt voor. En neen, dat is geen voordeel.

Terzijde: het nummer hieronder is een 070-nummer. Dat is een nummer aan speciaal tarief en dat is waarschijnlijk geblokkeerd vanuit Nederland.
Dat nummer wordt dus waarschijnlijk wel gewoon opgenomen, maar Nederland schakelt het niet door.

MoDe schreef:

dennistd schreef:

Elders schreef hij dat zijn ouders uren op Utrecht cs hadden zitten wachten, inclusief de tijd dat ze extra vroeg op station waren, ik ga er vanuit dat zij daar op de trein van DB wachtten. TS geeft echter geen antwoord op mijn vragen mbt precieze vertraging.

Ik weet het zelf nog niet. Want mijn zus heeft de tickets geboekt vanuit duitsland zelf, via de mail.
Voordat ik naar die informatie op zoek ga, lijkt het mij verstandig om eerst de weg te vinden waar waar ik wat aan heb. Niet om lullig te doen, maar ik heb er zelf niets aan als ik nu mijn tijd insteek om uit te vinden wat de exacte tijd van vertraging is. Ik waardeer elk bericht hier.. serieus. Ik had Emma 2 dagen geleden een prive bericht gestuurd, maar nog niets op terug gekregen. De tijd van vertraging is zeker meer dan 2 uur.. de tijd dat de trein zal moeten aankomen staat overigens op de ticket..maar wanneer ze dus aankwamen dat weet ik nog niet. Dat moet en zal ik ook uit gaan zoeken.. en als ik eenmaal de verantwoordelijke afdeling heb gevonden..dan kunnen ze een goeie verweer verwachten.. ik ben zelfs van plan om een advocaat in te schakelen voor dit want ik weer gewoon dat ik in mijn recht sta. Ik doe alles voor me ouders, als het een halfuur of 40 min. Was, zou ik zeggen zie dat door de vingers..maar meer dan 2 uur en het feit dat ze de begravenis gemist hebben..is gewoon iets wat je niet hoeft te accepteren. Hier betaal je niet voor. Die vertraging is gewoon veel te veel. En ik ga zeker weten voor volledige geld terug gaven doen ze dat niet dan kunnen ze zeker een dagvaarding ontvangen. Geloof mij maar dan kan het opeens wel.
Reputatie 4
Secuur schreef:

MoDe schreef:

dennistd schreef:

Ik weet het zelf nog niet. Want mijn zus heeft de tickets geboekt vanuit duitsland zelf, via de mail.
Voordat ik naar die informatie op zoek ga, lijkt het mij verstandig om eerst de weg te vinden waar waar ik wat aan heb. Niet om lullig te doen, maar ik heb er zelf niets aan als ik nu mijn tijd insteek om uit te vinden wat de exacte tijd van vertraging is. Ik waardeer elk bericht hier.. serieus. Ik had Emma 2 dagen geleden een prive bericht gestuurd, maar nog niets op terug gekregen. De tijd van vertraging is zeker meer dan 2 uur.. de tijd dat de trein zal moeten aankomen staat overigens op de ticket..maar wanneer ze dus aankwamen dat weet ik nog niet. Dat moet en zal ik ook uit gaan zoeken.. en als ik eenmaal de verantwoordelijke afdeling heb gevonden..dan kunnen ze een goeie verweer verwachten.. ik ben zelfs van plan om een advocaat in te schakelen voor dit want ik weer gewoon dat ik in mijn recht sta. Ik doe alles voor me ouders, als het een halfuur of 40 min. Was, zou ik zeggen zie dat door de vingers..maar meer dan 2 uur en het feit dat ze de begravenis gemist hebben..is gewoon iets wat je niet hoeft te accepteren. Hier betaal je niet voor. Die vertraging is gewoon veel te veel. En ik ga zeker weten voor volledige geld terug gaven doen ze dat niet dan kunnen ze zeker een dagvaarding ontvangen. Geloof mij maar dan kan het opeens wel.

Maar om de juiste weg te vinden, is het wel handig te weten welke trein het was omdat dan bepaald kan worden bij wie de vertraging geclaimd kan worden 🙂
Lies87 schreef:

Secuur schreef:

MoDe schreef:

dennistd schreef:

Maar om de juiste weg te vinden, is het wel handig te weten welke trein het was omdat dan bepaald kan worden bij wie de vertraging geclaimd kan worden :)

Hier een bevestiging screen van bahn.de. de tickets zijn online gekocht via bahn.de
Reputatie 6
Badge +1
Als de tickets bij bahn.de zijn gekocht, dan moet je daar je claim neerleggen en niet bij NS.
Op de boekingsbevestiging staat een emailadres. De benodigde formulieren, kopie tickets (scan of foto via smartphone) vermelding treintijden/vertrek- en aankomststation kun je zo doormailen. Geen printer voor nodig en scheelt kosten voor aangetekende post.
Badge +3
Mij lijkt het ook het handigste en het snelste dat degene die de tickets gekocht heeft ook de claim indient voor de vertragingen.
Ik heb een tijd geleden gereageerd op Secuur en ik ga op zoek naar een oplossing. Wanneer ik de beste en snelste manier heb weten te achterhalen, kom ik bij jullie terug. 🙂
Badge +3
Ferdinand Delasoie schreef:

Terzijde: het nummer hieronder is een 070-nummer. Dat is een nummer aan speciaal tarief en dat is waarschijnlijk geblokkeerd vanuit Nederland.
Dat nummer wordt dus waarschijnlijk wel gewoon opgenomen, maar Nederland schakelt het niet door.

Moet dat dan niet +31 zijn? 070 is gewoon het netnummer van Den Haag en omgeving. Het lijkt me vreemd dat je voor info in het Nederlands naar een betaalnummer in België moet gaan bellen (wat inderdaad meestal niet kan, net als vanuit het buitenland naar een 0900-nummer in Nederland) 🤔
Het lijkt erop dat het opsturen van je tickets de enige manier is om je geld terug te krijgen. Ik heb mijn uiterste best gedaan, maar helaas. Ik wil Secuur aanraden om toch middels dit formulier het geld terug te vragen.
Badge +3
Dat wisten we 14 dagen eigenlijk ook al. Voor terugbetalingen bij vertraging moet je je melden bij de verkoper van het ticket, in dit geval DB.

Dit is trouwens een mooi verbeterpunt voor de spoorwegmaatschappijen die samenwerken in het verband van Railteam. Iedereen kan voor klantenservice terecht bij ieder van de maatschappijen die deelnemen in Railteam zodat iedereen in de eigen taal geholpen kan worden.
Ik wordt helemaal lijp door die motherf****rs
Ik wacht al 2 maanden op een mail die ik naar ze gestuurd heb.
Ik begin nu echt wel kort lontje te krijgen. Dit is toch niet professioneel? Ongeacht waar het probleem over gaat.
Op de brief stond een mail adres, dus ik dacht ik ga ff mailen, na 3 x gemaild te hebben of ze spoedig wat terug kunnen sturen heb ik nog niets terug gekregen. Wat een idioten werken er daar

dit was tot nu toe de laatste mail van hun en die is van 6 april. Ze zijn niet echt vlot daaro. zelfs een slak is sneller over de finish

Reputatie 6
Badge +1
Heb je gereageerd op die mail? Ik begrijp uit die mail dat er iets niet (goed) is aangeleverd.
Ja ik heb de situatie neergelegr op dat mail adres. Dat moet gewoon de juiste zijn. En dan komen hun met dat ze de niets in het systeen zien op het kenmerk nummer. Echt vreemd dit. Niet meer van deze tijd dat ze zo laat zijn net reageren

Reageer