beantwoord

Belgische (huur) wagons Beneluxtrein

  • 18 december 2016
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

Afgelopen jaar is er veel te doen geweest over de gehuurde wagons van de NMBS. Het is begrijpelijk dat bij te weinig materieel die een snelle tijdelijke oplossing kan zijn. Maar de deuren waren slecht te sluiten en gingen tijdens rijden op was op het nieuws te zien. Het gevolg dat ze niet meer mochten worden ingezet op het traject. Na een aantal maanden rijden deze wagons toch weer op het traject.

Wat is de reden dat ze weer kunnen rijden? Zijn de problemen met de deuren dan definitief opgelost? Ik heb hier nooit iets van vernomen, dus deze wagons geven vanuit de kennis van een paar maanden eerder wel een onveilig reisgevoel.
icon

Beste antwoord door Jan-Mark 19 december 2016, 21:23

Helemaal correct, na het nodige onderricht door Belgische TBG's (Treinbegeleiders, HC (Hoofdconducteur) placht men hier te zeggen) in de zomer, zijn de huurlingen vanaf augustus weer ingestroomd. De rijtuigen zijn namelijk volkomen veilig en door de inspecties ook goedgekeurd. Er is dus niets mee aan de hand, het enige verschil is de verschillende deurbediening in België en Nederland. Doordat er ook Nederlandse conducteurs meerijden, pasten die dan de Nederlandse bediening toe, waardoor het verkeerd uitpakte. Zij weten nu van de Belgische werkwijze, en sinds augustus zijn er nergens meer klachten te vernemen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Het verhaal dat de deuren open gingen tijdens rijden is me niet bekend. Er waren veel storingen aan de deur waardoor er niet meer mee werd gereden, maar daar is onderzoek naar gedaan en weinig uitgekomen. Waarschijnlijk verkeerde bediening. Ze zijn gewoon goedgekeurd om te rijden..
Reputatie 5
Badge
Zie hier voor het laatste nieuws:
http://nieuws.ns.nl/deuren-ic-brussel/
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb ergens opgevangen dat NS personeel wat trainig gehad heeft om de deuren goed te bedienen...
Reputatie 7
De belgen hebben de hollanders wat geholpen he 😉
Reputatie 3
Helemaal correct, na het nodige onderricht door Belgische TBG's (Treinbegeleiders, HC (Hoofdconducteur) placht men hier te zeggen) in de zomer, zijn de huurlingen vanaf augustus weer ingestroomd. De rijtuigen zijn namelijk volkomen veilig en door de inspecties ook goedgekeurd. Er is dus niets mee aan de hand, het enige verschil is de verschillende deurbediening in België en Nederland. Doordat er ook Nederlandse conducteurs meerijden, pasten die dan de Nederlandse bediening toe, waardoor het verkeerd uitpakte. Zij weten nu van de Belgische werkwijze, en sinds augustus zijn er nergens meer klachten te vernemen.

Reageer