beantwoord

Beneluxtrein 2018 vanuit Zeeland

• 28 augustus 2017
  • 47 reacties
  • 1682 Bekeken

Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, want die treinen moeten allebei van Essen naar Antwerpen en de NMBS wil ze natuurlijk niet 2 minuten na elkaar laten rijden.
Reputatie 4
Het is trouwens een hele rare dienstregeling een overstap van ongeveer een half uur voor zo wel vanaf Brabant (Breda en verder) en van af Zeeland en Bergen op Zoom.

Volgens mij zag ik de trein naar Vlissingen al weg rijden toen ik terug van Antwerpen kwam.
Welke malloot heeft dit verzonnen?

Vroeger waren zo wel de overstap naar Brabant en België beter. Het was korter bij België en naar Brabant was in de praktijk veel beter dan de trein missen door vertraging en dan de aansluiting missen door asociale NS medewerkers die de deur sluiten.
Badge +3
Ik vermoed dat dit niet door iemand verzonnen is. Het zijn onbedoelde bijwerkingen van de huidige dienstregeling van NS waardoor op meerdere plaatsen in Nederland goede aansluitingen om zeep zijn geholpen. Het aantal reizigers dat vanuit België overstapt naar Vlissingen zal tamelijk gering zijn. Wanneer er dan ook geen afstemming met de NMBS heeft plaatsgevonden dan is de oorzaak van de problemen snel gevonden.
Reputatie 4
Gaan die oude rode stoptreinen nog wel lang mee? Het schijnt dat ze al meer dan 30 jaar rond rijden.
Reputatie 7
Vanaf Breda is de overstap op de IC naar Antwerpen en Brussel goed, dat is namelijk 15 minuten. (eens per uur)
Op de stoptrein inderdaad minder, dan kom je aan om 03 en vertrekt de trein om 23. Dat is 20 minuten.

Vanuit Zeeland heb je inderdaad 29 minuten overstaptijd op de Intercity is dat 24 minuten.

Beide treinen (Vlissingen - Amsterdam en Roosendaal - Zwolle) hebben een lang traject met veel overstapstations waar je overal wil dat je zo snel mogelijk van richting kunt veranderen. Het is dus niet haalbaar overal mooie overstappen te maken. Van Zeeland richting België is niet zoveel vraag na, dat zullen dus ook geen super overstappen worden. Vanuit de richting Breda wordt het al iets beter, de randstad (grote getallen) wordt het best bediend.
Reputatie 7
Gaan die oude rode stoptreinen nog wel lang mee? Het schijnt dat ze al meer dan 30 jaar rond rijden. De MS-75 komt uit 1975, die gaan dus al wat langer mee nog, 42 jaar 😉
Reputatie 4
Ik snap ook dat de er weinig vraag naar is maar vroeger was de overstap maar 15 minuten dus het kan wel!
Reputatie 4
Volgens Wikipedia zouden ze vernieuwd worden.
"Tussen 2010 en 2015 kreeg stel 843 een volledige revisie in de Centrale Werkplaats van Mechelen, met een vernieuwd interieur en New Look-kleurstelling, als prototype voor een gehele revisie van de rest van de reeks. Alle 44 motorstellen zouden vernieuwd moeten zijn tegen 2020"

Dus ik verwacht dat ze nog lang gaan rijden. Het is zit voor wat bredere mensen ook beter dan zou een anorexia stoel in de intercity.
Badge +3
Ik snap ook dat de er weinig vraag naar is maar vroeger was de overstap maar 15 minuten dus het kan wel!
Dat zou alleen kunnen wanneer NS de huidige dienstregeling terugdraait of NMBS de huidige dienstregeling wijzigt. Ik zie geen van beide gebeuren.
Reputatie 4
Maar is er al een datum waar we meer zekerheid kunnen krijgen over de "beneluxtrein" in plaats van in de loop van 2018.... en vervolgens weer een jaar uitstellen.
Reputatie 6
Heb afgelopen week en vandaag ook weer een trein met locomotief zien staan in Breda, met daarnaast op het scherm " 14.42 Antwerpen - Centraal - Niet instappen". Is men aan het testen? Wordt .42 inderdaad dan ook het vertrek uit Breda wanneer de dienst dan eindelijk van start gaat?
Reputatie 4
Dat zou te kunnen maken hebben met werkzaamheden.
Badge +3
Dat zou te kunnen maken hebben met werkzaamheden.
Volgens een foto die ik zag zou het om een Eurostar gaan, toch?
Reputatie 4
De eurostar kan het nooit zijn. Die rijdt alleen tussen brussel-zuid en Londen.
Badge +3
De eurostar kan het nooit zijn. Die rijdt alleen tussen brussel-zuid en Londen.
Er worden proefritten gehouden. Het lijkt me dat die per ongeluk in de treinaanwijzers terecht zijn gekomen. In ieder geval heeft ProRail het Eurostarlogo in huis wanneer de treinen naar Nederland gaan rijden.
Badge +3
Oefendag inderdaad, zie https://t.co/6jnpQaQZej geen idee welk materieel dat is.
Ik zag 'm vorige week ook ergens een keer op de borden vermeld staan in Breda ja. Ik vroeg het me ook al af wat het was. Er stonden ook een aantal regels 'extra info' onder, maar ik zag het vanuit de IC Eindhoven dus kon ik die regels tekst niet lezen. Hij stond overigens op de treinaanwijzers als "Niet Instappen [NS LOGO]"
Badge +3
Hij stond overigens op de treinaanwijzers als "Niet Instappen [NS LOGO]"
Kan de foto niet meer vinden maar iemand postte hem op Twitter gisteren, volgens mij ook met als tijd .42 en inderdaad "Niet Instappen/Do Not Board" en het Eurostar logo.

Edit: Foto gevonden, dit was dus in Breda op 18-09.

Reputatie 2
Volgens Wikipedia zouden ze vernieuwd worden.
"Tussen 2010 en 2015 ..."

Wikipedia als bron noemen is niet zo handig. Wikipedia verandert nogal eens. Beter is om naar de bronnen te verwijzen, die in Wikipedia genoemd worden. Natuurlijk wel van tevoren checken of de informatie klopt.
Zie: Kan ik wikipedia als bron gebruiken?
http://www.rug.nl/education/scholierenacademie/studieondersteuning/profielwerkstuk/alfasteunpunt/writing/kan-ik-wikipedia-als-bron-gebruiken_
Reputatie 2
De voorlopige plannen van de NMBS voor de dienstregeling 2018 op het traject.
Antwerpen - Roosendaal
Antwerpen - Breda
Antwerpen - Amsterdam
Dia 21 en verder
https://www.slideshare.net/NMBSofficial/vervoersplan-2017-antwerpen

Plannen waar over nagedacht worden zijn
voor door de weeks:
L12: 2 x per uur een trein Puurs - Antwerpen - Essen (- Roosendaal)

IC 22: de verbinding Brussel - Antwerpen - Essen inkorten tot Brussel - Antwerpen
IC 05: de verbinding Charleroi - Antwerpen verlengen tot Charleroi - Antwerpen - Essen

Het inkorten van de intercity Brussel - Antwerpen - Essen vind ik een minder geslaagd plan voor reizigers uit de provincie Zeeland en de stad Roosendaal. Beter was geweest om de intercity Brussel - Antwerpen - Essen door te trekken tot Roosendaal of nog verder naar Bergen op Zoom of desnoods naar Vlissingen.
Reputatie 5
Ik heb geen illusie over een verbetering van de bediening van Roosendaal door de NMBS, ze hebben eenvoudigweg geen geschikt materieel. Behalve de TRAXX-locomotieven van de Benelux is er geen materieel met ATB. De huidige stoptreindienst rijdt met "oude rechten" zonder ATB tot Roosendaal; meer ritten worden door ProRail/ILT niet toegelaten.
Modern Belgisch binnenlands materieel kan niet overweg met de "onderspanning" van de Nederlandse bovenleiding. De HLE 18 en 19 kunnen dat wel, maar ook bij deze locomotieven is de ATB nog niet ingebouwd.
Reputatie 7
Badge
Behalve de TRAXX-locomotieven van de Benelux is er geen materieel met ATB.

Stadler's Meerspanning Flirt3 met ATB is bijna uit voorraad leverbaar. Zowel Abelio (=NS) als Arriva (=DB) hebben ze in gebruik (Duisburg-Arnhem, Enschede - Münster / Dortmund, Venlo -Mönchengladbach /Düsseldorf), of in bestelling staan voor Aken-Heerlen-Maastricht-Luik. Het zal meer een kluif worden om NMBS aan de Flirt te krijgen.

Reageer