beantwoord

Berlijn

• 10 mei 2015
  • 5 reacties
  • 453 Bekeken

afgelopen vrijdag zou ik reizen van Berlijn naar Amsterdam met nsinternationaal. Door Duitse treinstaking en onzekerheden daaromheen ervoor gekozen om met een huurauto terug te rijden naar Nederland. Ben nu benieuwd hoe het reisverloop met de trein was afgelopen vrijdag 8 mei. heeft er iemand gereisd volgens het reisadvies van nsinternationaal en verliep deze reis volgens plan?
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 10 mei 2015, 19:41

Nee rechtstreeks van Amsterdam naar Berlijn en v.v. ging niet. De Intercity's reden niet tussen Bad Bentheim en Berlijn. Vanuit Amsterdam naar Berlijn moest je met de ICE via Duisburg en vanaf Duisburg moest ik overstappen richting Hamburg, Hannover of Berlijn. Het was een heel gedoe om te komen. Achteraf gezien had ik misschien beter kunnen uitstellen of met het vliegtuig gaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Nee rechtstreeks van Amsterdam naar Berlijn en v.v. ging niet. De Intercity's reden niet tussen Bad Bentheim en Berlijn. Vanuit Amsterdam naar Berlijn moest je met de ICE via Duisburg en vanaf Duisburg moest ik overstappen richting Hamburg, Hannover of Berlijn. Het was een heel gedoe om te komen. Achteraf gezien had ik misschien beter kunnen uitstellen of met het vliegtuig gaan.
Hoi sumber bedankt voor je reactie duidelijk verhaal ! Kan je vertellen hoe lang je er over gedaan hebt ivm terugbetalingsregeling ! Die geld toch als je meer dan 60 minuten vertraging hebt !
Ik heb geen idee hoe dat internationaal zit. Normaliter doe je gemiddeld 6 uur en 30 minuten over. Maar ik heb voor Berlijn een lange poos stil gestaan. Dus ik denk dat het meer dan 60 minuten vertraging is. Ik denk als de NS ooit een keer gaat staken dat je je geld niet terug krijgt. In Duitsland heb ik zeker de grote vrees dat de regels net zo gelden als in Nederland. U heeft zelf alternatief gekozen om de auto te pakken. Dat vergoed de DB en de NS nooit. Het is je eigen risico om te gaan.
Reputatie 4
Badge
U kunt uw geld voor het niet gebruikte kaartje (als u dat al had gekocht) terugvragen bij de instantie waar het gekocht is. De staking is normaal gesproken een reden om u uw geld terug te geven.

Kosten van alternatief vervoer zijn - helaas - voor uw eigen rekening. Daar zijn de spoorwegen in Nederland en Duitsland wettelijk van vrijgesteld.
Beste John bedankt voor je reactie.

Reageer