Betrouwbaarheid dienstregeling buitenland

• 25 november 2015
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Ik overweeg om de trein naar Londen te nemen. Er zijn echter al jarenlan veel nare berichten over zeer veel voorkomende lange vertragingen en verlopen kaartjes bij overstappen in Brussel. Ik wil wel weten waar ik aan toe ben, een betrouwbare dienstregeling en geen gezeur over een ticket dat onderweg ineens niet meer geldig is. Wat zijn jullie ervaringen? Heb ik ook zeer grote kans op een comfortabele reis?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik ben twee keer met de trein naar Londen gegaan via Brussel en nooit een probleem gehad. Wel moet je voor de paspoort-, veiligheids- en douanecontrole op de heenreis voldoende overstaptijd nemen in Brussel.

Het verhaal van de verlopen kaartjes ken ik, maar dat heeft volgens mij te maken met mensen die van een andere trein gebruik willen maken dan waarvoor hun kaartje geldig is. Bij de goedkopere tarieven ben je verplicht om van de geboekte trein gebruik te maken, ga je toch met een andere trein dan is je kaartje daar niet geldig (tenzij dat buiten je schuld is bijv. door vertraging op je reis naar Brussel of als je geboekte trein uitvalt).

Heel vreemd bij Eurostar is het tamelijk idiote reserveringssysteem. Als de trein halfvol is worden alle reizigers in de ene helft van de trein gepropt en blijft de andere helft van de trein helemaal leeg.
Klinkt nog best ingewikkeld. Dank voor je reactie, Tamzin.

Reageer