Breda-Antwerpen Studenten

• 5 June 2018
  • 6 reacties
  • 706 Bekeken

Beste iedereen,

Omdat ik deze vraag zoveel voorbij zag komen en ik er ook last van krijg volgend jaar als ik mijn master ga doen in Antwerpen heb ik onderzoek gedaan naar de vraag: HOE REIS IK MET EEN STUDENTENREISPRODUCT VAN BREDA NAAR ANTWERPEN. Het antwoord heb ik nog nooit voorbij zien komen maar ik heb hem! Met de zogenoemde KEYCARD

Dus als je in Nederland vrij kan reizen en je bijv. zoals ik van Breda naar Antwerpen wilt reizen hoef je dus niks te betalen tot de grens. Echter kan je nergens uitchecken. Nu hebben ze daar een oplossing voor die ze, zoals ik heb gezien, eigenlijk nergens hebben gepromoot: de keycard. Als je dus een nederlandse studentenov hebt en je neemt een (goedkoop: maar 202 euro voor een jaar: http://www.belgianrail.be/nl/biljetten-abonnementen/leeftijd/children-youth/vaak-reizen-abonnementen/schooltreinkaart.aspx) studentenabbonement bij de NMBS kan je je ov-chipkaart nummer en een kopie van je NMBS abbonement sturen naar het e-mail adres keycard@ns.nl. Deze zullen je dan een keycard leveren waarmee je kan inchecken en dus door de palen kan zonder in te hoeven checken met je ov chipkaart. DIt heb ik naar veel omleidingen te horen gekregen van NS international.

6 reacties

Reputatie 7
Lijkt me veel moeite - je kunt ook gewoon inchecken met je studenten ov en gelijk weer uitchecken, zelfde effect 🙂
Reputatie 5
Je kan gewoon een kaartje kopen in Breda voor de het stuk van Breda naar Antwerpen.
Badge +3
Vast wel, met 100% korting in NL.
Reis je in België ook gratis, dan is de combinatie van je SRP (studentenreisproduct) en je vrije kaart in België voldoende en hoef je nergens uit (of op de terugweg in) te checken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is zonde van het geld want met de OV-Studentenkaart is al betaald tot het grenspunt Hazeldonk. Dan is het eenvoudiger om een internationaal kaartje met 100% korting in NL te kopen tot Noorderkempen. (Vanaf Noorderkempen kun je gebruik maken van aanbiedingen van de NMBS.)

Op de terugweg naar Nederland hoef je nergens in of uit te checken. Je reist met je ticket met 100% korting in NL tot je bestemming. Als daar een poortje is gebruik je het internationale kaartje om het poortje te openen. De kaartjes met 100% korting in NL zijn overigens ook in België te koop.

Je betaalt overigens wel de hoofdprijs voor een enkele reis van zo'n 17km van Hazeldonk grens naar Noorderkempen: €5 bij NS en €6 bij de NMBS.
Reputatie 5
ja dat bedoelde ik maar ik was even niet volledig genoeg.

Bedankt voor het uitzoeken!

Reageer