Buitenland jongerendagkaart | NS Community
beantwoord

Buitenland jongerendagkaart


Hoi, wij hebben weinig geld en willen naar Dieppe, in Normandië. Hoe kan dit zo goedkoop mogelijk?

Eerst moeten wij naar Amsterdam centraal en daarna met trein naar Parijs. Kan dit met de jongerendagkaart door het weekend, van 7,50? Of moeten we een speciale kaart voor het stukje door België en Frankrijk. Help:)

icon

Beste antwoord door Denice NS 6 April 2022, 12:15

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi ilspilss. Welkom bij de Community.

Voor internationale bestemmingen moet er een los vervoersbewijs worden gekocht en is de Jongeren Dagkaart niet geldig. Voor informatie kan je het beste contact opnemen met mijn collega's van NS International via www.nsinternational.nl (de chat kan je links onderaan de pagina vinden)

 

Reputatie 7
Badge

Nee, zo werkt dat niet. Zou een mooie boel worden als je voor 7,50 euro naar Frankrijk kon reizen. Eerst met de Thalys naar Parijs Noord, daarna de metro naar Parijs Saint Lazaire. Van daaruit met overstap in Rouen Rive Droite naar Dieppe. Gaat nogal wat kosten dus als je weinig geld hebt?

Kan ik ook een jongeren dagkaart voor Frankrijk en België?

Je kan het beste contact opnemen met mijn collega's van NS International wat betreft je rit naar Frankrijk. Je kan met ze chatten via www.nsinternational.nl

Reputatie 7
Badge

Ik denk niet dat er dergelijke jongerendagkaarten bestaan in Belgie en Frankrijk. En ik denk dat ze dat bij NS International ook niet weten.

Reputatie 6

NS International is een rommeltje. Ik heb de mogelijkheid om niet met de hogesnelheidstrein te reizen niet kunnen vinden. Op de site van de SNCF kan je dat wel aangeven, is ook niet perfect maar als je de reis in stukjes knipt kom je bijna overal zonder gebruik te maken van de TGV. Dan kan je eventueel voor bepaalde delen van je reis gebruikmaken van kortingskaarten. Je bent wel even onderweg …… maar is leuker, je ziet nog eens wat…..

 

Reputatie 7
Badge

Is een hele uitdaging om zonder Thalys naar Parijs te reizen. En volgens mij ook nog duurder dan de laagste actietarief van Thalys. 

Is een hele uitdaging om zonder Thalys naar Parijs te reizen. En volgens mij ook nog duurder dan de laagste actietarief van Thalys. 

Via Lille lukt dat prima maar je bent dan wel een dagje bezig.

Via Lille en Rouen kun je overigens naar Dieppe zonder via Parijs te gaan. Als om 9.28 weggaat uit Amsterdam ben je om 20.00 in Dieppe. Zonder hogesnelheistrein.

Reputatie 7
Badge +1

In BE kan je als junior voor rond de 7 eur een jeugd enkeltje kopen, maar dat geldt NIET tot grens-tarief-punten, maar het laatste echt bediende statie.

In FR worden tegeswoordig die tarieven door de regio bepaald-dat is aldaar Hauts de France. Leer eerst maar goed FRancais voor je je daaraan waagt. ter.sncf.com and dan regio kiezen.

Goedkoopst zal vrijwel altijd de FLIXbus zijn, al vermoed ik niet helemaal tot in D-dan naar zo kortbij uitvogelen, bvb Rouen

Regel: kan je eigenlijk zelf met ietsepietsie nadenken ook wel op komen; ELK land stelt zijn eigen tarieven vast en die gelden dus ook enkel IN dat land-tot hooguit de zgn. grens-tarief-punten. Dus je hebt hier met 3 landen te maken.

Op een site voor OV-fans etc als bvb OVinnederland kan je mogelijk wat meer terzake kundig en bereid tot oplossen van onmogelijke vragen antw vinden- zet dat op OV-hulp, eerst wel aanmelden

Reputatie 7
Badge +3

Hoi, wij hebben weinig geld en willen naar Dieppe, in Normandië. Hoe kan dit zo goedkoop mogelijk?

Eerst moeten wij naar Amsterdam centraal en daarna met trein naar Parijs. Kan dit met de jongerendagkaart door het weekend, van 7,50? Of moeten we een speciale kaart voor het stukje door België en Frankrijk. Help:)

Het is altijd handig om voorwaarden te gaan lezen. Dan kun je lezen dat je met de jongerendagkaart van €7,60 onbeperkt met NS treinen door Nederland kunt reizen. Je kunt dus wel naar Normandië in Utrecht https://www.google.com/maps/place/Normandi%C3%AB,+3524+RK+Utrecht/@52.0630956,5.1367174,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c6660c18b6ea0b:0xdbdb8ce4d0cfc76e!8m2!3d52.0630956!4d5.1389061 maar niet naar Normandië in Frankrijk.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi ilspilss. Welkom bij de Community.

Voor internationale bestemmingen moet er een los vervoersbewijs worden gekocht en is de Jongeren Dagkaart niet geldig.

Dat klopt niet helemaal. De jongerendagkaart is wel degelijk geldig op het Nederlandse deel van het traject. (Maar niet in Thalys een Eurostar, als we ons tot België beperken.)

Reputatie 7
Badge +1

NS International is een rommeltje. Ik heb de mogelijkheid om niet met de hogesnelheidstrein te reizen niet kunnen vinden. Op de site van de SNCF kan je dat wel aangeven, is ook niet perfect maar als je de reis in stukjes knipt kom je bijna overal zonder gebruik te maken van de TGV. Dan kan je eventueel voor bepaalde delen van je reis gebruikmaken van kortingskaarten. Je bent wel even onderweg …… maar is leuker, je ziet nog eens wat…..

De SNCF-website is prut, zachtjes uitgedrukt, en niet geschikt voor serieuze planning.

Beter is de DB-website te gebruiken, waar je hogesnelheidstreinen kunt uitschakelen.

Reputatie 7
Badge +1

@ilspilss als je je reiswensen wat specifieker kunt maken, dan is het wat gemakkelijker om een advies te maken met bijbehorend kostenplaatje. Dus heb je al een reisdatum op het oog? En wanneer zou de terugreis zijn? Met hoeveel mensen zijn jullie en zijn die allemaal onder de 18?

Reputatie 5

Is een hele uitdaging om zonder Thalys naar Parijs te reizen. En volgens mij ook nog duurder dan de laagste actietarief van Thalys. 

Via Lille lukt dat prima maar je bent dan wel een dagje bezig.

Via Lille en Rouen kun je overigens naar Dieppe zonder via Parijs te gaan. Als om 9.28 weggaat uit Amsterdam ben je om 20.00 in Dieppe. Zonder hogesnelheistrein.

Ja is goed te doen. Ik reis regelmatig van Arnhem naar Amiens (via Breda, Antwerpen, Lille), 13.00 uit Arnhem weg, rond 19.00-20.00 in Amiens. Dan is Dieppe nog maar een kort stukje verder via Rouen. Of avontuurlijker via Abancourt - Le Tréport en dan een stukje met de bus.

Als ilspills In de zomermaanden gaat reizen, dan goed om even de SNCF website in de gaten te houden. Er is dan wellicht weer een Franse jongeren maandkaart (in juli of augustus): de zgn. pass jeune TER de France.  (https://m.ter.sncf.com/hauts-de-france/bons-plans/pass-jeune-ter-de-france), een maand lang reizen op regionale treinen voor maar €29,- (althans dat was de aanbieding in 2021).

Reageer