beantwoord

combinatie vrij reizen BE, dal voordeel en railplus geeft niet de juiste prijs?

• 26 juli 2017
  • 5 reacties
  • 239 Bekeken

Ik wil 3x per week van Mechelen naar Delft reizen, met een halftijds abonnement Mechelen-Roosendaal grens (vandaar vrij reizen België), een dal voordeel abonnement (40% korting tussen 9:00 - 0:400 internationaal) en een railplus kaart (25% korting).

Zie het screenshot van NS Internationaal, ik twijfel of de berekening van de NS juist is, zou er geen prijsverschil van 40% (ipv ongeveer 20% in dit voorbeeld) moeten zijn tussen mijn heenreis en terugreis?
Zie ik iets over het hoofd of zijn er toeslagen waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb geprobeerd om dezelfde berekening via de NMBS europe te laten maken, maar die bieden mij niet de mogelijkheid om 3 vormen van korting in te voeren.

Hebben jullie advies voor mij?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Dennis 26 juli 2017, 10:13

een dal voordeel abonnement (40% korting(..)) en een railplus kaart (25% korting).
Je krijgt de hoogste van de twee kortingen, niet beide, ook al staat er twee keer ''applied''. bijdragevandennis
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
een dal voordeel abonnement (40% korting(..)) en een railplus kaart (25% korting).
Je krijgt de hoogste van de twee kortingen, niet beide, ook al staat er twee keer ''applied''. bijdragevandennis
Aha, weer wat geleerd! Deze voorwaarde had ik nog niet gevonden.

Dat verklaard dan misschien ook waarom het Belgische systeem een mogelijkheid voor maar 2 soorten kortingen geeft.
Dennis,

Waarom krijg ik bij deze combinatie in augustus dan wel een prijs met drie kortingen?

Of zit er weer een bug in het systeem. 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Dat is dezelfde € 10,40 als de terugreis boven, met in NL alleen 40% korting, geen extra korting voor Railplus. bijdragevandennis
Reputatie 7
Badge +4
Wellicht ten overvloede: In het internationale verkeer geldt geen middagspits voor het Nederlandse deel. U heeft ook dan korting van 40 procent in Nederland. .Maar in de ochtenduren geldt die korting van 40 procent niet, wel weer de 25 procent van Railplus.

Het lijkt me dat het daar in zit. Railplus kan alleen applied zijn als het zou gelden voor Roosendaal-Grens Essen en dan heeft Ingrid in België een halftijds abonnement tot Essen. Dat heeft ze niet dus het moet een berekening zijn. Een halftijds abonnement heeft immers wel de mogelijkheid van een reis tot de grens. Dat klopt.

Hm, €10,40 is het tarief tot de grens met 40 procent korting. Ik kom op €13,10 uit als ik €1,80 aftrek voor het grensstukje en 25 procent hanteer voor beide landen hanteer.

De berekening blijkt bij 40 procent korting te zijn Delft-Essen min het grensstukje tot Essen van €2,40. Dat hoeft immers niet betaald te worden. Bij de verrekening van Railplus haalt met 25 procent af van €2,40 is €1,80 en als dat in mindering wordt gebracht op Delft-Essen, klopt het.

De prijzen zijn om die reden juist berekend.

Grappig puzzeltje.

Reageer