beantwoord

Contact

  • 17 August 2022
  • 9 reacties
  • 250 Bekeken

Ik wilde even bellen om te vragen wat bepaalde internationale treinreizen (ongeveer) kosten op bepaalde dagen omdat daar geen prijzen voor vermeld zijn op de website en verwezen wordt naar het telefoonnummer. Maar na 32 minuten in de wachtrij, zonder ook maar enige indicatie hoe lang het nog zou duren, ben ik afgehaakt en een chat gestart, waar ik evenmin respons kreeg.

Een klacht kan ook enkel telefonisch, zo begrijp ik … dat geeft weinig vertrouwen.

En aangezien ik niet aan twitter of Facebook doe, zie ik geen andere mogelijkheid om via deze weg te vragen: kunt u mij informeren over de kosten van internationale treintickets? 

Of kan ik beter het vliegtuig nemen?

icon

Beste antwoord door Robert B 17 August 2022, 19:24

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, wij kunnen jou niet informeren over prijzen die jij niet kunt vinden. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity wij beschikken over dezelfde middelen zoals jij.

Je zult toch moeten bellen. Probeer het later op de avond.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS International is soms nogal van slag, maar je kunt het ook proberen via https://www.bahn.com/nl of https://www.b-europe.com/NL (met mogelijk dezelfde meldingen over niet online te boeken tickets).

Reputatie 7
Badge +4

@Sarah12341234 De prijs bij internationale treinen geldt vaak voor een bepaalde trein op een. bepaalde tijd, en dat kan enorm uitmaken. Soms betaal je voor dezelfde reis 35 euro en dan weer 220. 

Zelf vind  ik bahn.de prettig. 

Reputatie 7
Badge

Je zou ook even op community.eurail.com kunnen kijken. Daar zitten een aantal deskundigen. 

Reputatie 7
Badge +1

Zonder te weten wat die bepaalde treinreizen zijn, is het onmogelijk om een antwoord te geven. Verder is ook de vertrekdatum en vertrektijd van de gewenste verbinding nodig.

Reputatie 7
Badge +1

Je zou ook even op community.eurail.com kunnen kijken. Daar zitten een aantal deskundigen. 

Dat forum is niet de geschikte plaats om de prijs van gewone treintickets te vragen.

Reputatie 7
Badge +1

En hoelang je tevoren boekt. Het ligt nogal voor de hand dat de meest gevraagde bestemmingen in BE en DE zullen zijn, gevolgd door FR-en dan kan je ook prima terecht op de sites van de railways in die landen. Bij wat gecompliceerdere en langere reizen komt al gauw dat InterRailticket als beste uit de bus-met daarbij wel een hele hoop rompslomp als je niet weet hoe het werkt en extra kosten voor reservering etc-want iets verder nadenken dat er ook wel andere treinen zijn lukt niet als je enkel die planners gebruikt met alles als snelste.

Als hele grove richtlin: MITS je treinbinding accepteert en enkele weken vooraf vastlegt: dan kan je voor 19€/enkel tot nabije gebieden in BE en DE gaan en voor 29€ door heel BE en de helft van DE (met beperkte treinkeuze).

Veel dank voor de reacties!

Reputatie 7
Badge

Welk telefoonnummer heb je eigenlijk gebeld? Ik neem aan het 030-nummer? Want er bestaan helaas ook doorverbindnummers van schimmige partijen die er €1 per minuut voor vragen, en ook nog eens helaas hoog in Google staan.

Reageer