beantwoord

Controle corona test ?

• 24 maart 2021
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Wie heeft er al een corona controle mee gemaakt tijdens de reis Amsterdam-Berlijn. ? 

Ik ga namelijk naar Berlijn maar rij direct terug met een pas gekochte auto.

icon

Beste antwoord door Vareo 25 maart 2021, 09:42

@Loenen het is aan u om te bepalen of u zich aan de regels wil houden. Maar de kans om gecontroleerd en eventueel geweigerd te worden is altijd aanwezig. Deze stress heeft u niet als u zich gewoon aan de regels houdt.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen controle is geen reden om niet aan de verplichting te voldoen. Er zijn nu eenmaal regels waar je aan moet houden als je een land binnen reist. Net dat er regels zijn als jij vanuit het buitenland Nederland inkomt.

Reputatie 6
Badge

Hangt er ook nog vanaf welke route je neemt. De direkte AMS-Berlin, die zo traag wordt genoemd, komt de deelstaat Niedersachsen binnen en de ICE van Arnhem NRW=Nordrhein Westfalen.

Verder de datum-Duitsland/deelstaten doen een soort ´einstufung´ van corona besmette gebieden en ook daarvan hangt af hoe streng hun regels zijn. Dat kan per dag wijzigen. Wat vandaag geldt hoeft helemaal niet over 1 of 2 weken zo te zijn.

Met volgens DE ernstig besmette gebieden (code donkerrood), bvb nu POlen, ook wel Tsjechie, is alle treinverkeer opgeschort. Dat kan in principe ook nog zomaar gebeuren.

Reputatie 3

Ik dacht dat als je minder dan 24 uur in Duitsland verblijft zo’n test niet noodzakelijk was. Of is dat alweer veranderd?

Badge +3

Volgens mij mag je ook nog steeds boodschappen doen en tanken in Duitsland.

Medisch mondkapje is wel verplicht, in tegenstelling tot NL waar een zelf gemaakt/gekocht katoenen of niet-medisch wegwerpmaskertje voldoende is (of zelfs verplicht want de medische zijn voor de zorg?)

Las wel dat Duitsland voor hun eigen ingezetenen reisbeperkingen naar andere landen wil opleggen, dus de kans is klein(er) dat je in Zeeland ‘in het Duits wordt aangesproken’ tijdens de paasvakantie.

Reputatie 3

Ik dacht dat als je minder dan 24 uur in Duitsland verblijft zo’n test niet noodzakelijk was. Of is dat alweer veranderd?

Dat is niet veranderd, maar dat geldt alleen voor Nordrhein-Westfalen. 

Reputatie 6

@Loenen het is aan u om te bepalen of u zich aan de regels wil houden. Maar de kans om gecontroleerd en eventueel geweigerd te worden is altijd aanwezig. Deze stress heeft u niet als u zich gewoon aan de regels houdt.

Reageer