beantwoord

Dagelijks over de grens: van Antwerpen naar Breda en terug met OV-chip student weekvrij

• 17 april 2018
  • 37 reacties
  • 4648 Bekeken

Beste,

Ik ben zeer verheugd met de nieuwe directe en snellere verbinding tussen Antwerpen en Breda (eindelijk!). Ik studeer in Brabant en woon in de buurt van Antwerpen-Berchem. Tot voor kort ging ik met de auto heen en weer, maar vanaf volgende week ga ik per trein. Erg blij dat dit nu sneller kan, want het scheelt toch flink voor het milieu! (en ook in de portemonnee!). Nu mijn vraag: ik heb een abonnement voor het Belgische deel van het traject (dus van Antwerpen tot Hazeldonk grens, nb: hazeldonk grens is geen fysiek station!). Daarnaast heb ik een OV chipkaart met studenten week-vrij abonnement. Op station Breda moet ik overstappen op de trein naar mijn eindbestemming, dus daar inchecken is geen probleem. Maar wat te doen op het traject Hazeldonk - Breda? In principe is het kunnen tonen van een ov chipkaart met studenten abonnement voldoende lijkt mij, aangezien ik niet in België kan inchecken. De oplossing van het gebruiken van een NS International ticket met aangeven dat ik 100% vrij reis in NL en in BE zou erg omslachtig zijn, aangezien ik dat dan zo'n 10 keer per week zou moeten doen. Mocht het tonen van de niet-ingecheckte kaart onvoldoende zijn, dan kan ik misschien een vermelding / virtueel-abonnement op mijn ov kaart of een separaat bewijsje krijgen waarin het Hazeldonk-Breda traject wordt vermeld.

Via de twitter en telefonische helpdesk ben ik helaas nog niet aan een oplossing geholpen. Ik hoop dat iemand mij hier alsnog kan helpen, mogelijk zijn er "lotgenoten".

Met vriendelijke groet,

Harm
icon

Beste antwoord door Harm_Antwerpen 17 april 2018, 13:59

De klantenservice op Twitter heeft ook meegelezen met dit topic en komt nu ook tot de door Thom, keuzereiziger en Maarten86 gedeelde conclusie. Deze situatie was nog niet algemeen bekend bij de klantenservice, een leerproces dus.