beantwoord

Dagelijks over de grens: van Antwerpen naar Breda en terug met OV-chip student weekvrij

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De Campuskaart is geldig tot de grens, in tegenstelling tot veel andere abonnementen. In Nederland zult u met een NS-abonnement of kaartje moeten reizen. Het hangt er maar van af welke u heeft of gunstig voor u is.
Reputatie 7
Badge +4
Met een kortingskaart van 40 procent koopt u een e-ticket bij NSInternational van uw woonplaats naar uw bestemming in België. Voor Nederland vult u 40 procent korting in en voor België honderd procent. U opent een eventueel poortje met uw e-ticket en neemt uw kortingskaart en Campuskaart mee als bewijs van korting. U checkt dus niet in met uw NS-abonnement, anders betaalt u immers dubbel. Dan is alles geregeld.
Ik reis vanaf Breda naar Brussel. Noorderkempen is het eerste station in Belgie. Als ik dan 100% korting voor Belgie opgeef levert dat geen problemen op?
Reputatie 6
Badge +1
Ik reis vanaf Breda naar Brussel. Noorderkempen is het eerste station in Belgie. Als ik dan 100% korting voor Belgie opgeef levert dat geen problemen op?
Niet met een campuscard tot Noorderkempen GRENS
Aan het loket in Brussel kan ik toch een campuskaart voor het traject Brussel-Hazeldonk grens kopen. (Dit in tegenstelling tot wat NMBS mij telefonisch vertelde.)
Nu moet ik dus nog een geldig vervoersbewijs hebben voor Hazeldonk grens-Breda. De trein stopt niet bij Hazeldonk dus ik kan daar niet inchecken met mijn ov daluren kaart. Een e-ticket is ook niet te koop vanaf Hazeldonk grens. Wat kan ik in dit geval doen?
Reputatie 7
Badge +4
Een e-ticket kopen van Brussel naar uw Nederlandse bestemming. Voor België 100 procent korting invullen en voor Nederland waar u recht op heeft. De ov-chipkaart met uw abonnement en de Campuskaart meenemen als bewijs voor de reductie, maar er niet mee inchecken of uitchecken. Dat hoeft ook niet meer, want uw e-ticket is betaald. Een poortje opent u met de vierkante code op de e-ticket.

Het kaartje koopt u bij NSInternational of bij B-Europe.com. We gaven hier al aan dat de campuskaart geldig is tot de grens. '-)
Badge +3
Aan het loket in Brussel kan ik toch een campuskaart voor het traject Brussel-Hazeldonk grens kopen. (Dit in tegenstelling tot wat NMBS mij telefonisch vertelde.)
Is Hazeldonk Grens niet gewoon hetzelfde als Noorderkempen Grens?
Reputatie 7
Badge +4
Administratief vanuit België gezien niet. De plaats is per definitie exact gelijk. 😉
Dank je wel! Het is me nu duidelijk.
dus een NS abonnement Rotterdam-Breda en een NMBS abonnement Antwerpen-Hazeldonk grens volstaat?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, want dan is Breda - Hazeldonk- grens niet gedekt.
Badge +3
Een keuzedag is geldig als je er mee bent ingecheckt, het hele systeem er mee is er op gebaseerd. Als de reis in het buitenland begint, moet je op het eerste station in Nederland er mee inchecken. Als de keuzedag wel op de kaart is gezet, wordt hij bij inchecken geactiveerd.
Ik neem aan dat dit voor het (Treinpakkers) Meereiskaartje (2 dagen) ook geldt, dus op de terugweg inchecken in Breda omdat je het niet eerder geldig kunt maken?

Reageer