beantwoord

Dagje Antwerpen

• 15 May 2015
  • 9 reacties
  • 3715 Bekeken

Beste lezer,

Als 20 jarige student heb ik helaas vaak te maken met een krappe portemonnee. Graag wil ik een reis naar Antwerpen maken vanuit Rotterdam Centraal. Ik beschik over een OV-chipkaart waar ik maandag tot en met vrijdag gratis mee kan reizen. Mijn vraag is hoe ik het goedkoopst van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal kan reizen met deze kaart.

Ik ben benieuwd hoe ik moet reizen en waar ik een kaartje kan kopen (liefst fysiek).

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Mitchell
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 15 May 2015, 15:17

Bekijk origineel

9 reacties

Ik zou zeggen, koop bij NS international een treinkaartje Rotterdam Centraal - Antwerpen en geef daarbij aan dat je 100% korting hebt in NL, en je reist dan uiteraard wel op een dag met gratis reizen, anders geef je 40% korting aan in NL
Reputatie 6
Badge +1
Beste lezer,

Als 20 jarige student heb ik helaas vaak te maken met een krappe portemonnee. Graag wil ik een reis naar Antwerpen maken vanuit Rotterdam Centraal. Ik beschik over een OV-chipkaart waar ik maandag tot en met vrijdag gratis mee kan reizen. Mijn vraag is hoe ik het goedkoopst van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal kan reizen met deze kaart.

Ik ben benieuwd hoe ik moet reizen en waar ik een kaartje kan kopen (liefst fysiek).

Met vriendelijke groet,

Mitchell

Hoi Mitchell,

Volgens mij zijn er een paar goede opties voor jou.
1) Bij iedere kaartjesautomaat die kaartjes kan printen kun je een kaartje kopen naar Antwerpen. Daarbij kun je dan aangeven dat je in Nederland gratis mag reizen (optie Nederlands deel vrij of Nederlands deel 100% korting) of met 40% korting. Bovendien kun je aangeven dat je jonger bent dan 26, dan krijg je nog meer korting.
Je koopt dan dus een kaartje woonplaats-Antwerpen voor een paar euro, en je hoeft in NL niet in- of uit te checken (gebruik het kaartje als sleutel voor poortjes). Neem natuurlijk wel je studenten OV mee, dan kan de conducteur zien dat je recht hebt op de korting.
2) Een zelfde kaartje kun je ook online kopen via www.nsinterantional.nl. Ook daar zijn opties voor 40 en 100% korting en leeftijdskorting.

Totale kosten enkeltje: € 4,20. Prijs van retour is 2x enkel.

Nog een andere tip: als je wat verder weg gaat in België, dan is een Go Pass Roosendaal wellicht een optie. Dan mag je voor € 7,50 van Roosendaal naar ieder station in België reizen. Twee nadelen: je moet wel inchecken en dan uitchecken op Roosendaal (want kaartje geldt pas vanaf Rsd), en je kunt volgens mij alleen met credit card betalen.
Je kunt het ook proberen bij Megabus. Daarmee kun je voor een euro van Rotterdam naar Antwerpen. De eerste persoon die een rit boekt, krijgt het goedkoopste ticket.
Reputatie 1
Badge
Go Pass Roosendaal[/url] wellicht een optie. Dan mag je voor € 7,50 van Roosendaal naar ieder station in België reizen. Twee nadelen: je moet wel inchecken en dan uitchecken op Roosendaal (want kaartje geldt pas vanaf Rsd), en je kunt volgens mij alleen met credit card betalen.
NEE-zoals ook hier al vele keren gemeld neemt de NMBS (site± www.b/rail.be -europe) ook IDEal. Andersom neemt NS.INT natuurlijk niks van BE.banken.
Reputatie 6
Badge +2
neemt de NMBS (site± www.b/rail.be -europe) ook IDEal.
Alleen die bij een Belgische bankrekening, dacht ik.

Dat bestaat niet. Op b-europe.com wordt onderin het IDEAL-logo vermeld om aan te geven dat ze IDEAL-betalingen accepteren, speciaal voor Nederlandse reizigers.
Reputatie 6
Badge +2

Dat bestaat niet. Op b-europe.com wordt onderin het IDEAL-logo vermeld om aan te geven dat ze IDEAL-betalingen accepteren, speciaal voor Nederlandse reizigers.

O sorry, ik vergis me. "Thuisbankieren ING" op https://www.belgianrail.be kan alleen met een Belgische bankrekening.
[quote=Keuzereiziger]Beste lezer,

Met vriendelijke groet,

Mitchell

Hoi Mitchell,

Volgens mij zijn er een paar goede opties voor jou.
1) Bij iedere kaartjesautomaat die kaartjes kan printen kun je een kaartje kopen naar Antwerpen. Daarbij kun je dan aangeven dat je in Nederland gratis mag reizen (optie Nederlands deel vrij of Nederlands deel 100% korting) of met 40% korting. Bovendien kun je aangeven dat je jonger bent dan 26, dan krijg je nog meer korting.
Je koopt dan dus een kaartje woonplaats-Antwerpen voor een paar euro, en je hoeft in NL niet in- of uit te checken (gebruik het kaartje als sleutel voor poortjes). Neem natuurlijk wel je studenten OV mee, dan kan de conducteur zien dat je recht hebt op de korting.
2) Een zelfde kaartje kun je ook online kopen via www.nsinterantional.nl. Ook daar zijn opties voor 40 en 100% korting en leeftijdskorting.

Totale kosten enkeltje: € 4,20. Prijs van retour is 2x enkel.

Nog een andere tip: als je wat verder weg gaat in België, dan is een Go Pass Roosendaal wellicht een optie. Dan mag je voor € 7,50 van Roosendaal naar ieder station in België reizen. Twee nadelen: je moet wel inchecken en dan uitchecken op Roosendaal (want kaartje geldt pas vanaf Rsd), en je kunt volgens mij alleen met credit card betalen.[/quote

Super bedankt voor het antwoord. Deze week staat het tripje gepland!
Je kunt het ook proberen bij Megabus. Daarmee kun je voor een euro van Rotterdam naar Antwerpen. De eerste persoon die een rit boekt, krijgt het goedkoopste ticket.

Tot 26 mei kun je bij www.flixbus.nl een buskaartje van Amsterdam
of Utrecht naar Antwerpen aanschaffen vanaf €1.

Reageer